دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور در راستای تکالیف خود در سند صیانت از کودکان و نوجوانان در فضای مجازی از ۳ خانه خلاق برای تولید محتوا حمایت می کند.

به گزارش مرورنیوز، سومین نشست فعالان فضای مجازی حوزه کودک و نوجوان با حضور سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در مرکز ملی فضای مجازی با موضوع توسعه و ترویج فضای مجازی مناسب کودک و نوجوان به صورت آنلاین امروز شنبه ۱۷ مهرماه برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی طرح صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان در فضای مجازی و رفع چالش‌های فعالان زیست بوم فضای مجازی کودک و نوجوانان برگزار شد، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تکالیفی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای عملیاتی سازی سند صیانت از حقوق کودکان و نوجوانان برعهده دارد، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از منظر مسئولیت اجتماعی و ملی در آماده سازی و پرورش کودکان اقداماتی صورت داده است و در کنار آن به این حوزه به عنوان بازاری برای اشتغالزایی شرکت‌های دانش بنیان و خلاق نیز نگاه می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت شرکت‌های خلاق و پلتفرم‌ها در این حوزه ضمن اشتغالزایی می‌توانیم به تحقق حکمرانی خوب در فضای مجازی نیز کمک کنیم، گفت: در سند راهبردی صیانت از کودکان در فضای مجازی میان نهادهای حاکمیتی یک تقسیم کار ملی صورت گرفته است و ما در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تکالیفی را برعهده داریم.

کرمی با اشاره به برنامه‌های معاونت علمی برای ایجاد پلتفرم خانه‌های خلاق و نوآور ، گفت: در این پلتفرم نقش منتورینگ و شبکه سازی و ایجاد تسهیلات در قالب صندوق‌های جسورانه تعریف شده است و ما در حوزه تولید محتوا و آموزش مناسب کودک، یادگیری و اسباب بازی و گیم، حمایت از ۳ خانه خلاق را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در این راستا با نظارت و رگولاتوری مرکز ملی فضای مجازی، بخشی از کمک‌ها و حمایت‌های مربوط به ایجاد خانه خلاق، به خانه‌های خلاق حوزه آموزش و محتوای کودکان و نوجوانان فضای مجازی اختصاص خواهیم داد.

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه متقاضیان باید برای اطلاع از جزئیات بیشتر به سایت زیست بوم خانه خلاق مراجعه کنند، تاکید کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به هیچ عنوان دنبال ساختارسازی نیست و ذیل قانون تأسیس شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های خلاق، برای واگذاری تسهیلات به بخش خصوصی اقدام می‌کند.