محققان به فناوری جدیدی دست یافته اند که طی آن از بدن انسان برای انتقال بی سیم کلمات عبور استفاده می کنند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از انگجت، ارسال اطلاعات در فرمت های بی سیم نظیر وای فای و بلوتوث رویداد پیچیده و جدیدی نیست با این حال این روش انتقال اطلاعات را نمی توان لزوما ایمن در نظر گرفت.

این روزها و همزمان با توسعه فناوری خانه های هوشمند، محققان به روشهای گوناگونی جهت انتقال ایمن اطلاعات از طریق بی سیم فکر می کنند و حالا به بدن انسان به عنوان مجاری قابل اطمینان رسیده اند.

در این نوآوری دیدنی، محققان دانشگاه واشنگتن شیوه ای را توسعه داده اند که در آن سیگنالهای بی سیم از یک صفحه لمسی در یک دست به دستگاه هوشمند دیگری که در دست دیگر قرار دارد با اتکا به تماس فیزیکی انتقال داده می شود.

ویژگی مهم این نوآوری در آن است که از الکتریسیته ساکن بدن انسان به عنوان مبنای اصلی کار استفاده می شود و درحالی که داده ها همچنان به طور بی سیم انتقال داده می شوند اما تنها به بدن انسان محدود هستند و امکان دسترسی اطرافیان به آنها وجود ندارد.

فناوری جدید محققان دانشگاه واشنگتن نه تنها برای خانه های هوشمند یا بازکردن قفل در خودرو کاربرد دارد بلکه از آن می توان برای انتقال ایمن و بی خطر اطلاعات به تجهیزات الکترونیکی پوشیدنی و حتی برای هماهنگ سازی شبکه حسگرهای تعبیه شده در بدن استفاده کرد.