سمپوزیوم یک روزه پوست، ترمیم وسلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور جمعی از محققان، صاحب نظران، پزشکان و دانشجویان امروز ، پنجشنبه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

به گزارش مرورنیوز،رئیس سمپوزیوم یک روزه پوست، ترمیم و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی در مراسم افتتاحیه این سمپوزیوم گفت: اقدامات خوبی در زمینه سلول های بنیادی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صورت گرفته است که باید با شتاب بیشتری ادامه یابد.
دکتر محمد علی نیلفروش زاده بر لزوم تولید محصول از مقالات و تولید علم تاکید کرد و گفت: ما در این زمینه نباید از دنیا عقب بیفتیم و از تحقیقات و پژوهش ها برای تولید محصول باید نهایت بهره را ببریم .
وی با اشاره به اینکه ما در تولید محصول جایگاه خوبی نداریم، تاکید کرد که از توان و ظرفیت دانشگاه ها، مراکز علمی و تحقیقاتی به نحو مطلوب استفاده کنیم تا شرایط مناسبی برای تبدیل علم به ایده از طریق شرکت های دانش بنیان فراهم شود.
نیلفروش زاده، ارائه آخرین یافته های علمی و بیان دستاوردهای مهم داخل و خارج از کشور را از مهم ترین اهداف برگزاری این سمپوزیوم عنوان کرد و گفت: همکاری و تبادل علمی بین محققان و استادان دانشگاه ها از دیگر اهداف این مراسم است.
وی، تازه های سلول های بنیادی و مهندسی بافت در حوزه پوست و ترمیم، کارآزمایی های بالینی، توسعه علوم و فناوری های سلولی بنیادی و پزشکی بازساختی و چشم انداز تجاری سازی و بازار این سلول ها را از دیگر محورهای این مراسم برشمرد.
تازه های ژنتیک و پزشکی بازساختی، تجاری سازی در محصولات سلولی، سلول درمانی در بیماران EB، سلول درمانی در بیماران دچار سوختگی، ترمیم پوست با ترکیب لیزر و سلول درمانی و جوانسازی پوست با استفاده از سلول های فیبروبلاست از جمله موضوعاتی است که در این رویداد علمی ارائه می شود.
تولید سازهای پوستی،بازسازی ضایعات صورت با فلپ های موضعی، کاربرد سلول درمانی در درمان ریزش مو، نقش کورکمین در ترمیم و کاهش التهاب و پرده امنیون و ترمیم زخم از دیگر موضوعات قابل ارائه در این سمپوزیوم است.