دبیر کارگروه صنایع تخمیری ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: یکی از اهداف ستاد توسعه زیست‌فناوری احیای مجدد صنعت استراتژیک تخمیری است.

به گزارش مرور نیوز، عباس شجاع‌الساداتی در خصوص وضعیت صنعت تخمیری در کشور اظهار کرد: چندسالی است کارخانجات صنایع تخمیری روزگار خوبی ندارند، اما ستاد توسعه زیست‌فناوری با حمایت‌هایی که از این صنعت کرده، قصد احیای این صنعت پویا را دارد.

وی افزود: در ایران نیز صنعت تخمیری رشد خوبی داشت تا اینکه به دلیل عدم حمایت از تولیدات داخلی این صنعت تقریبا به سمت تعطیلی رفت که امیدواریم با حمایت‌های ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی این صنعت دوباره به روزهای رشد و بالندگی خود بازگردد.

شجاع‌الساداتی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و تحقیقات مختلف در این زمینه، گفت: با این تحقیقات قصد داریم هم وضعیت فعلی کشور در زمینه صنعت تخمیری را مشخص کنیم و هم اینکه بررسی کنیم برای بالا بردن سهم ایران از بازار جهانی این صنعت چه اقداماتی باید انجام دهیم.

وی تصریح کرد: به طور مثال لازم است بررسی کنیم برای تحقق این برنامه، به تدوین چه مقرراتی نیاز داریم و یا اینکه سرمایه‌گذاری‌های خود را باید در چه حوزه‌ای انجام دهیم تا در نهایت به افزایش سهم ایران در بازار صنعت تخمیر برسیم.