رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان بر نیازسنجی در حوزه خط لوله و مخابرات نفت تاکید کرد و گفت: پارک علم و فناوری هرمزگان برای رفع نیازهای آزمایشگاهی و آموزشی منطقه خلیج‌فارس آمادگی دارد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، علی فتی در دیدار با مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خلیج‌فارس با بیان اینکه وزارت نفت، یک وزارتخانه به روز و همپای علم و تکنولوژی است اظهارداشت: ماموریت پارک علم و فناوری توسعه زیرساخت‌های فناوری، تبدیل ایده به ثروت و کمک به کارآفرینان است.

وی بیان‌ داشت: برای برقراری تعامل بیشتر با شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ابتدا باید نیازسنجی صورت گیرد تا بتوانیم انتقال فناوری را انجام دهیم.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در این دیدار آمادگی خود را برای استفاده از تجارب صنعت‌گران حوزه انتقال نفت و همچنین ایجاد ارتباط موثر و متقابل جهت رفع نیازهای آزمایشگاهی، کارگاهی و آموزشی منطقه خلیج فارس اعلام‌کرد و گفت: با بیشتر صنایع استان تعامل خوب و دوسویه‌ای داریم و از ظرفیت‌های طرفین برای توسعه استان بهره‌گیری می‌شود.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خلیج فارس نیز در این دیدار ضمن تشریح بخشی از عملکرد شرکت خطوط و مخابرات با بیان اینکه صنعت نفت یک صنعت قدیمی و پایه است، گفت: تمام سعی و تلاشمان این است که فعالیت‌های شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خلیج‌فارس، دانش محور شود و مدیریت دانش را در سیستم پیاده‌سازی کنیم.

علیرضا عطار با بیان اینکه بازار امروز یک بازار رقابتی است و برپایه علم و فناوری حرکت می کند و اگر نتوانیم همپای دانش روز و بازار رقابت حرکت کنیم نیروها کارایی لازم را از دست داده و به اهداف شرکت و بهروری لازم دست نخواهیم یافت.

وی در پایان بیان‌داشت: سیاست و تلاش شرکت خطوط لوله ومخابرات حرکت با دانش روز است که در این راستا تعامل و همکاری با سازمان‌های دانش محور از جمله پارک علم و فناوری یکی از این راه‌هاست.

دبیر شورای پژوهش و فناوری منطقه خلیج فارس نیز در این نشست گفت: یکی از مصوبات شورای پژوهش و فناوری شرکت خطوط لوله و مخابرات رایزنی و ارتباط با پارک علم وفناوری استان بود که در این راستا این نشست برگزار شد.

پدارم قاسمی ادامه داد: علاوه بر کارهای پژوهشی و علمی، می‌توانیم در مورد پروژه‌های جاری واحدهای فنی و استفاده از خدمات فنی مهندسی نیز با پارک علم و فناوری همکاری و مشارکت کنیم که این خود باعث کاهش هزینه‌های جاری منطقه می‌شود.

وی هدف از برگزاری این نشست را ایجاد بستری مناسب جهت رفع چالش ها و تنگناهای عملیاتی و فنی شرکت از طریق ارتباط با واحدهای فناور بیان‌کرد و افزود: همچنین برقراری ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان در قالب پروژه‌های تحقیقاتی و ارتباط با مراکز رشد را از دیگر اهداف این نشست مشترک عنوان‌کرد.