صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه 55 همایش ملی و بین‌المللی در حوزه‌های مختلف علم و فناوری را مورد حمایت قرار داده است.

به گزارش مرور نیوز، همایش‌های علمی به عنوان یکی از روش‌های علمی و فناورانه برای فرهنگسازی و ترویج دانش جدید و علم و فناوری، تجارب و یافته‌های تحقیقاتی از دیرباز مورد توجه محققان و دانشمندان بوده است. از این رو، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز درصدد است تا از همایش‌های علمی و فناورانه در کشور حمایت کند. در همین راستا صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه از 205 درخواست ارسالی به صندوق 55 همایش را در 8 زمینه علمی مورد حمایت قرار داده است.

همچنین همایش‌های مورد حمایت صندوق در 15 استان سراسر کشور برگزار شده که در این مدت بالغ بر 109 کارگاه آموزشی در حاشیه همایش مورد حمایت قرار گرفته و بالغ بر 22 نمایشگاه تخصصی نیز برپا شده است.

همایش بین‌المللی استرس و بیماری‌های روانی، چهارمین کنگره ملی و دومین کنگره بین‌المللی ژنتیک، کنفرانس ملی پلیمر در صنایع راه و ساختمان، سومین همایش ملی اعجاز قرآن کریم، دومین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات ایران، هفدهمین کنفرانس دوسالانه ژئوفیزیک ایران، ارزیابی برنامه پنجم و چشم‌انداز توسعه پایدار در برنامه ششم و سومین کنفرانس بین‌المللی بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران از جمله عناوین این همایش‌ها هستند.

بر این اساس در رشته‌های علوم پزشکی و دامپزشکی 3 همایش، علوم پایه 4، فنی مهندسی 13، میان گروهی 7، مدیریت و علوم اقتصادی 8، محیط زیست 2، علوم انسانی و اجتماعی 13، کشاورزی و منابع طبیعی 5 همایش از سوی صندوق برای برگزاری مورد حمایت قرار گرفته است.