ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی در دانشگاه امیرکبیر از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ آذر برگزار می شود.

به گزارش مرورنیوز به نقل از دانشگاه امیرکبیر، محمدرضا رازفر، مشاور رئیس و مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی و اولین دوره مسابقات المپیک ربات های انسان نما در ۸ رشته برای اولین بار در ایران و جهان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری اولین دوره از المپیک رباتی های انسان نما را تحولی نو در روند برگزاری این دوره از جشنواره برشمرد و افزود: در حال حاضر، کمیته برنامه ریزی در خصوص نیازسنجی درجهت برگزاری نمایشگاه در بخش جانبی تشکیل شده و در این روند، اطلاعات مربوط به حوزه فعالیت های شرکت های فعال در حوزه رباتیک و اتوماسیون جمع آوری و دسته بندی شده است.

رازفر با اشاره به این امر که ثبت نام از تیم های شرکت کننده آغاز شده و تا پایان مهرماه نیز ادامه خواهد داشت، افزود: در این راستا، آخرین دستاوردهای علمی و آموزشی شرکت های متخصص در حوزه رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی برای عموم علاقه مندان تشریح و از آخرین دستاوردها و پیشرفت های آنان در حوزه صنعت رونمایی خواهد شد.

وی برپایی غرفه ها را نیز از دیگر بخش های این نمایشگاه برشمرد و اظهار داشت: برای برپایی این نمایشگاه، صحن اصلی دانشگاه در نظر گرفته شده و موقعیت و مساحت غرفه های شرکت های مختلف با توجه به استانداردهای لازم، مطابق دستورالعمل جشنواره به آنان ابلاغ خواهد شد.

رازفر با اشاره به این امر که این مسابقات در دو سطح دانش آموزی و دانشجویی برگزار خواهد شد و المپیک در هر دو سطح مشترک خواهد بود، ادامه داد: در بخش لیگ های دانشجویی، تیم های شرکت کننده در قسمت های المپیک ربات های انسان نما، ربات های ترابری پیشرفته، ربات های پرنده، ربات های مین یاب و ربات های کار به رقابت می پردازند و المپیک ربات های انسان نما و ربات های ترابری A و B نیز بخش دانش آموزی را شامل خواهد شد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در ادامه با اشاره به این که تمامی برنامه های این جشنواره مطابق زمانبدی از پیش تعیین شده پیش خواهد رفت، تصریح کرد: مطابق با برنامه ریزی انجام شده این جشنواره در روز ۱۱ آذر ماه آغاز و در روز ۱۵ آذر ماه با بررسی دستاوردها و نتایج در کمیته های علمی به کار خود پایان خواهد داد.

وی خاطر نشان کرد: در روز ۱۱ آذرماه، شرکت کنندگان در نمایشگاه نیز آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید عموم خواهند گذاشت و به تبع آن تیم های شرکت کننده در این دوره از جشنواره خود را برای حضور در مسابقات آماده خواهند ساخت که این روند در روز بعد، یعنی ۱۲ آذر ماه نیز ادامه خواهد داشت.

رازفر برگزاری آیین افتتاحیه و مسابقات مقدماتی را نیز از جملۀ مهم ترین برنامه های پیش بینی شده در روز ۱۳ آذرماه برشمرده و بر این اساس، گفت: با پایان برگزاری مسابقات مقدماتی در روز ۱۴ آذرماه، در روز بعد، یعنی ۱۵ آذر ماه مسابقات نیمه نهایی و فینال نیز برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: ششمین جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیر کبیر در روز ۱۵ آذر ماه با برگزاری آئین اختتامیه، معرفی نفرات برتر و اهدای جوائز پایان خواهد یافت.