هم‌زمان با انتشار گزارش افشاگرانه رویترز در ارتباط با افشای اطلاعات حساب‌های ایمیل یاهو، این شرکت گزارش منتشرشده را رد نکرد.

به گزارش مرورنیوز، خبرگزاری رویترز دو روز گذشته در خبری ویژه به جاسوسی یاهو از ایمیل کاربرانش و تقدیم اطلاعات آنها به نهادهای اطلاعاتی آمریکا پرداخت.

این گزارش به طراحی برنامه‌ای در سال 2015 توسط این شرکت پرداخت که قابلیت گشت و گذار در ایمیل‌های دریافتی تمامی کاربران یاهو را داشته است و از این طریق می‌توانسته اطلاعات مورد نیاز و سفارش شده نهادهای امنیتی آمریکا را کشف کرده و در اختیار آنها بگذارد.

رویترز در آن گزارش مدعی شد که براساس درخواست محرمانه سازمان امنیت ملی آمریکا، یاهو دست به اسکن حساب‌های کاربری زده و بر این اساس اطلاعات حساب صدها میلیون دارنده ایمیل یاهو به این طریق در اختیار نهادهای امنیتی قرار گرفته است.

استناد خبرگزاری مذکور در آن گزارش به اطلاعات ارائه‌شده از سوی سه کارمند سابق یاهو و فرد دیگری بوده که اعلام کردند دولت آمریکا شرکت یاهو را برای افشای اطلاعات ایمیل‌ها تحت فشار قرار داده است.

با این حال یاهو تنها به ذکر جمله‌ای کوتاه بسنده کرده و گفته است که "شرکتی تحت قوانین آمریکا هستیم و از مقررات تبعیت می‌کنیم".

این پاسخ که مهر تأییدی بر گزارش رویترز است به همین جا ختم نشد و روز گذشته نیز بیانیه دیگری از طریق تیم روابط عمومی جل فرانک به‌شرح زیر منتشر کرد:

"مقاله مذکور گمراه کننده بوده است.

ما به‌دقت هر درخواست دولتی در ارتباط با انتشار اطلاعات کاربران را تفسیر می‌کنیم تا میزان افشای آنها به حداقل کاهش یابد.

اسکن ایمیل که در آن مقاله شرح داده شده در سیستم کاری ما وجود ندارد."

 در این بیانیه کوتاه که تقریباً 20 ساعت بعد از افشای رویترز منتشر گردیده، جملات به‌دقت انتخاب و در کنار یکدیگر گذاشته شده است.

در این بیانیه به هیچ عنوان ماهیت مقاله و افشای اطلاعات زیر سؤال برده نشده و صرفاً به گفتن اینکه گمراه کننده است، بسنده شده که بار دیگر مهر تأییدی بر این اقدام انجام شده است.