استفاده از نقشه گوگل برای موقعیت‌هایی که ممکن است در حال رانندگی به پیدا کردن مسیر نیاز داشته باشید و استفاده از حالت آفلاین نقشه گوگل در شرایطی که به گوشی خود برای یافتن آدرس وابسته‌اید و قطع شدن ارتباط اینترنتی برای شما مشکل ایجاد می‌کند می‌تواند کمک کننده باشد.

به گزارش مرور نیوز، نقشه گوگل قابلیت‌های متعددی دارد که از میان آنها می‌توان به حالت رانندگی گوگل یا  استفاده از نقشه آفلاین گوگل اشاره کرد.

در وب‌سایت یاهوتک آمده است که شرکت گوگل قابلیتی به نقشه‌های خود برای سیستم عامل اندروید افزوده است تا نرم‌افزار جهت‌یابی را هوشمندتر از گذشته کند.

این حالت نقشه‌های جدید گوگل موسوم به حالت رانندگی از موقعیت کنونی و قبلی کاربر برای تعیین مقصد وی استفاده می‌کند. این اپلیکیشن همچنین اطلاعاتی را درباره مسیر کاربر همچون زمان سفر و شرایط ترافیکی پیشنهاد می‌دهد.

به نظر می‌رسد این پیشنهادات شبیه پیشنهادات الگوریتمی ارائه شده در قابلیت « Google Now » است. با این قابلیت کاربر قادر خواهد بود حالت رانندگی را با یک کلید میانبر فعال کند.

آخرین نسخه به‌روزشده نقشه‌های گوگل 9.44.3 است که حدودا یک هفته از انتشار آن می‌گذرد. البته قابلیتی که در آن امکان فعال کردن حالت رانندگی وجود داشت مربوط به نسخه 9.19 نقشه‌های گوگل است که حدودا یک سال از ارائه آن و قرار گرفتن در پلی‌استور گوگل می‌گذرد.

قابلیت دیگر که ممکن است کاربران از آن بی‌اطلاع باشند، این است که آنها می‌توانند از طریق بخش ناحیه‌های آفلاین اپلیکیشن گوگل‌پلی، اطراف خود را حتی وقتی که آفلاین هستند، جستجو و مسیر خود را پیدا کنند.

اگرچه از دست دادن ارتباط اینترنتی هنگام نقل و انتقال می‌تواند شما را ناامید کند، مخصوصا اگر به تلفن همراه خود برای پیدا کردن آدرس وابسته هستید. این قطع ارتباط اینترنتی می‌تواند وقتی باشد که در ایستگاه مترو و زیر زمین هستید، یا هنگام رانندگی به یک ناحیه روستایی دور سیگنال خود را از دست داده‌اید. همه ما حداقل یک بار در چنین شرایطی بوده‌ایم.

ایده‌ی خوبی است که برای چنین شرایطی چاره‌ای اندیشید و همان‌طور که در وب‌سایت تایم نیز آمده است، راه‌حل مناسب دانلود کردن نقشه برای استفاده آفلاین در اپلیکیشن نقشه گوگل (Google Maps) است. وقتی که شما نقشه یک ناحیه را دانلود کنید، حتی بدون اتصال به اینترنت قادر خواهید بود مسیرها و نقاط مورد نظر خود را را دریافت کنید.

نکته مهم دیگر این است که به خاطر داشته باشید تاریخ انقضای این نقشه‌های دانلودشده سرانجام به پایان خواهد رسید، زیرا گوگل باید نقشه‌ها را به‌روز و از دقت آنها اطمینان حاصل کند.

برای اینکه ببینید چه ناحیه‌هایی را ذخیره کرده‌اید و چه زمانی منقضی می‌شوند، اپلیکیشن نقشه گوگل را باز کنید و از قسمت منو، ناحیه‌های آفلاین (Offline areas) را انتخاب کرده و آنگاه مناطقی را که به شما پیشنهاد شده است،‌ دانلود کنید.

اپلیکیشن نقشه گوگل را بر روی آیفون یا اندروید خود اجرا کنید. اطمینان حاصل کنید که به حساب گوگل خود وارد شده‌اید. سپس شهری که می‌خواهید دانلود کنید را جستجو کنید و روی نواری که در پایین صفحه و با نام مکان مورد نظر شما وجود دارد و آن را جستجو کرده‌اید، ضربه بزنید و آنگاه قسمت دانلود را انتخاب کنید.

پس از آن گوگل نقشه ناحیه‌ی مورد نظرتان را به شما نشان خواهد داد و از شما می‌پرسد که می‌خواهید نقشه را دانلود کنید؟ و شما می‌توانید با انتخاب دوباره گزینه دانلود، دانلود را آغاز کنید.

باید توجه داشت دانلود ناحیه‌های آفلاین در برخی مناطق امکان‌پذیر نیست که ممکن است به دلایل محدودیت در قرارداد، عدم پشتیبانی از یک زبان، قالب آدرس و یا دلایل دیگر باشد.