دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، دومین دوره مسابقه «پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها» را در گستره بین المللی برگزار می کند.

به گزارش مرورنیوز به نقل از دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف)، دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با هدف شناسایی دستاوردها، چالش ها و فرصت‏ های حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری از منظر هنرمندان عکاس و کاریکاتورنیست، دومین دوره مسابقه «پژوهش، فناوری و نوآوری از نگاه عکاسان و کارتونیست ها» را در سطح بین المللی برگزار می نماید.

این دوره از مسابقه در دو رشته عکاسی و کارتون برگزار می شود که موضوع محوری آن «چالش ها و فرصت های موجود در پژوهش، فناوری و نوآوری» است.

فناوری و نوآوری مسوولانه، تجهیزات پژوهشی دانشگاه‏ ها و پژوهشگاه‏ ها، تعاملات بین المللی علمی دانشگاه‏ ها و مراکز آموزش عالی، ارتباط دانشگاه ها و مراکز پژوهشی با کار و صنعت، پژوهش های غیرکاربردی، سهم پژوهش در تولید ناخالص داخلی، بهره‏ وری در پژوهش، پژوهشگران و بازار کار، مهاجرت دانش آموختگان و پژوهشگران، جایگاه پژوهش در بین مردم، فناوری و نوآوری در زندگی مردم، فناوری و نوآوری در مظاهر اجتماعی، شهری و روستایی، فنّاوری و آسیب‏ های اجتماعی، فناوری و بومی ‏سازی، فناوری های نرم و نقش فناوری در تولید ثروت ملی از موضوعات و مضامین این دوره به شمار می روند.

متقاضیان می توانند صرفا در یک رشته از رشته های عکاسی یا کارتون شرکت کنند و هر شرکت کننده می تواند حداکثر ۵ اثر ارسال کند. از میان آثار رسیده به دبیرخانه، حداکثر ۱۰۰ عکس و ۱۰۰ کاریکاتور برای نمایش و چاپ در کتاب انتخاب می شود و در هر رشته ۵ نفر برتر معرفی و به هر یک علاوه بر لوح افتخار و کتاب نمایشگاه جوایزی اعطا خواهد شد.

همچنین به تمامی هنرمندانی که آثارشان برای مسابقه برگزیده می ‏شود، گواهی شرکت اعطا خواهد شد. آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ آبان ۱۳۹۵ و زمان برگزاری نمایشگاه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ خواهد بود.