کسانی که آیفون ۴ دارند باید دقت کنند که این مدل آیفون در آینده‌ای نزدیک به لیست کالاهای منسوخی اپل وارد خواهد شد.

به گزراش مرورنیوز به نقل از تک‌تایمز، بر اساس نشریه ژاپنی مک‌اتاکارا (Mac Otakara)، اپل در نظر دارد پشتیبانی از کلیه مدل‌های آیفون ۴ را از تاریخ ۳۱ اکتبر (روز هالوین) یعنی نهم آبان ماه، متوقف کند. این بدان معناست که قطعات این مدل دیگر ساخته نخواهد شد و خدمات تعمیر آن از این تاریخ در دسترس نخواهد بود.

این موضوع به آن خاطر است که آیفون ۴ در حال حاضر نوعی کالای قدیمی (vintage) به شمار می‌رود. اپل این واژه را برای محصولاتی به کار می‌برد که بیش از پنج سال تولید نشده باشند. همچنین محصولاتی منسوخ به شمار می‌روند که به هفت سال سن رسیده باشند. این موضوع، قانونی در کالیفرنیا برای اپل است که پشتیبانی‌ خود از محصولاتش را تا ۷ سال انجام دهد.

اگرچه بسیاری از مردم برای از رده خارج شدن آیفون ۴ سوگواری نخواهند کرد، خصوصا از این جهت که این دستگاه عمر کاملی کرده و نمی‌تواند برای همیشه در میان مدل‌های جدیدتر و بهتر از جمله آیفون ۶s، آیفون ۷ و ۷Plusدوام بیاورد، اما این دستگاه تنها محصول اپل نیست که به تولید خود خاتمه می‌دهد.

اپل همچنین مک‌بوک ایر ۱۳ اینچی را که اولین بار در سال ۲۰۱۰ عرضه شده بود و نسل سوم ایرپورت اکستریم (AirPort Extreme) و ایرپورت تایم کپسول (AirPort Time Capsule) را که در سال ۲۰۰۹ عرضه شده بودند را نیز از رده خارج می‌کند. البته این محصولات لیست کالاهای منسوخ‌شده در ژاپن هستند، اما این تغییرات احتمالا جهانی خواهند بود.

کسانی که آیفون ۴ دارند، باید توجه داشته باشند که نمی‌توانند نرم‌افزار خود را از iOS ۷.۱.۲ به iOS ۱۰ به‌روز کنند، بنابراین شاید زمان آن باشد که به این گوشی تلفن اجازه دهید به آرامش برسد و در عوض دستگاه خود را ارتقا دهید.

آیفون ۴ اولین بار در ژوئن ۲۰۱۰ عرضه شد و در آن زمان با ایجاد خلاقیت، صفحه رتینای ۳.۵ اینچی و پردازنده A۴داشت و از گزینه‌های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد. مدل‌های CDMA آیفون ۴ از ماه گذشته منسوخ شده‌اند.

در حالی که زمان گوشی‌های آیفون ۴ به سر رسیده است، اکنون آغازی برای مدل‌های آیفون ۷ و ۷S به شمار می‌رود، که احتمالا به فروش بسیار خوب خود ادامه خواهند داد، خصوصا پس از توقف تولید گلکسی نوت ۷ شرکت سامسونگ که به دلیل فراخوان‌های این شرکت پس از انفجارهای متعدد این دستگاه صورت گرفت.