این سبک از بازی‌ های دیجیتال، یکی از قدیمی ‌ترین سبک ‌ها است که از همان ابتدای متولد شدن اولین کنسول‌ رایانه‌ای مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش مرور نیوز، مسابقات ماشین ‌سواری، یکی از مهیج‌ ترین بخش ‌های بازی ‌های ورزشی است که مخاطبان بسیار زیادی در سراسر جهان دارند.‌
این سبک از بازی‌ های دیجیتال، یکی از قدیمی ‌ترین سبک ‌ها است که از همان ابتدای متولد شدن اولین کنسول‌ رایانه‌ای مورد توجه قرار گرفت.
انواع بازی‌ های ماشین ‌سواری در کشور ما هم علاقه‌ مندان بسیاری دارد و به همین دلیل بازی ‌سازان داخلی نیز جسته و گریخته به این بخش وارد شده‌اند.
«شتاب در شهر» یکی از بازی‌ های ماشین‌ سواری ایرانی است که نسخه دوم آن نزدیک به یکسال است وارد بازار شده که گرافیک و کیفیت بالایی دارد و از نظر داستانی نیز نسبتا غنی و پر هیجان است.
این مجموعه موفق که برای رایانه‌ های شخصی طراحی شده، با جلوه ‌ها و افکت‌ های ویژه خود توانسته از مخاطبان بسیاری به خصوص نوجوانان دل ببرد و به لقب بهترین بازی سال را از آن خود کند.

**دقت روی جزییات، یکی از نقاط قوت این محصول به حساب می‌ آید که با وسواس زیادی به وجود آمده‌ اند
تنوع در خودرو‌ها، جاده ‌ها و تیونینگ کردن خودروها از دیگر موارد جذاب این مجموعه است که دست به دست یکدیگر داده‌اند تا بازی‌ پرهیجانی را خلق کنند.
حسین احمدی سازنده بهترین بازی سال و مدیر پروژه بازی شتاب در شهر در این زمینه گفت: شتاب در شهر 2 کاملا قابل رقابت با نمونه‌ های خارجی مانند «نید فور اسپید» است و روی جزئیات این بازی بسیار دقت شده است.‌ این جزئیات صرفا محدود به گرافیک بازی نیست و در موارد دیگری مانند بازی‌ نامه، طراحی داستان و یا موسیقی تلاش بسیاری برای بالا بردن کیفیت بازی شده است.
وی ادامه داد: «شتاب در شهر 2» یک بازی ماشین سواری و مسابقات ماشین نقشه باز (Open World) است که تولید آن توسط استودیوی بازی سازی «آروین‌تک» و نزدیک به 5 سال به طول انجامیده است، همچنین سعی شده بازی با بالاترین جزئیات و کیفیت و به دور از شتاب ‌زدگی تولید و عرضه شود.
وی افزود: در بازی 23 ماشین ایرانی و خارجی وجود دارد که بازیکن می ‌تواند در نمایشگاه‌ های سطح شهر آنها را بخرد. گاراژ شهر نیز محلی است که بازیکن می ‌تواند آنجا برود و ماشین خود را حسابی اسپورت کند، بادی کیت، تایر، موتور، اگزوز، رنگ حتی دستگاه پخش ماشین‌ها را می ‌تواند تغییر دهد. این نکته حائز اهمیت است که اسپورت فقط جنبه ظاهری در بازی ندارد و روی مشخصات ماشین از جمله گیم پلی، فیزیک، هندلیگ و سیستم تخریب بازی تاثیر به لحظه دارد.
احمدی بیان داشت: اولویت اول ما در طراحی بازی شتاب در شهر 2 ایجاد سرگرمی بوده است و در این راستا سعی کردیم نقشه بازی را آنقدر بزرگ طراحی کنیم که بازیکن حس بودن در دنیای بازی را واقعا تجربه کند.‌ این موضوع تا جایی ملموس است که بازیکن برای پیدا کردن مسیر گاها نیاز به استفاده از نقشه و GPS دارد.
وی گفت: کارت ‌های مسابقه، امتیاز مهارت رانندگی، دستاوردها و مدال‌ ها، کاست‌ ها، پاورآپ ‌ها، قابلیت‌ ها، اشیاء مخفی شهر، لول ‌آپ و خیلی چیزهای جذاب دیگر بازی هستند که واقعا می ‌توام بگویم با ترکیب و مهندسی مناسبی که دارند تجربه و لذت بی‌ نظیری برای بازیکن ایجاد می‌کنند.
این سازنده بازی با اشاره به وضعیت بازی سازان ایرانی در بخش pc افزود: عدم تعادل مناسب در سرمایه‌ گذاری و سود مناسب و همچنین ریسک بالا در تولید بازی ‌های بزرگ برای پلتفرم PC باعث شده است که تولید کننده‌ های بازی در کشور ما به سمت بازی ‌های کوچک که بازدهی و دوره تولید کوتاه‌ تری دارند بروند.
وی گفت: این موضوع که در چند سال اخیر شدت گرفته، حجم و تعداد بازی‌ های PC ایرانی را کم کرده است.‌ اکثر بازی‌های PC دنیا بازی ‌های بزرگی هستند.‌ گیمر‌ها نیز تمایل زیادی به بازی کردن یک بازی کوچک و ساده در این نوع پلتفرم ندارند بلکه به دنبال بازی ‌های جدی و بزرگ هستند. البته این رابطه‌ تا حدی روی پلتفرم موبایل برعکس است.
احمدی با اشاره به حمایت مادی و معنوی بیان داشت: تنها حمایتی که ما متوجه و قدردان آن بودیم حمایت بنیاد ملی بازی‌ های رایانه ‌ای بوده است و حمایت این بنیاد به شکل معنوی و مالی بسیار موثر و غیر قابل انکار در موفقیت‌ های سری شتاب در شهر بوده است.