دبیر هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر گفت: میزان ارجاع مقالات پژوهشی براساس شاخص اچ ایندیکس و داشتن طرح پژوهشی ملاک اصلی انتخاب پژوهشگر برتر در جشنواره هفته پژوهش است.

به گزارش مرورنیوز به نقل از وزارت علوم، محسن شریفی در نشست مشترک مسوولان ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با دبیران مناطق ده گانه پژوهش و فناوری کشور با اشاره به نقش پررنگ مقاله در انتخاب پژوهشگر برتر گفت: با محور قراردادن شاخص اچ ایندیکس و میزان ارجاع به مقالات، بنا داریم به کیفیت توجه و برترین  پژوهشگر را در هر حوزه تخصصی انتخاب کنیم.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم افزود: ملاک امتیاز دهی به مقالات علمی و پژوهشی، آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی است و در این دوره از جشنواره اگر مقاله ای از اعضای هیات علمی در لیست سیاه نشریات نامعتبر باشد از رقابت در جشنواره محروم می شود.

دبیر هفدهمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر تاکید کرد: فرصت دانشگاه ها برای معرفی پژوهشگر برتر تا هفدهم مهر بود ولی فرصت ارسال مدارک توسط سامانه الکترونیکی تا اول آبان تمدید شده است.