دبیر ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری گفت: تمرکز برنامه های هفته پژوهش و فناوری سال جاری بر فناوری و نمایش محصولات با فناوری بالا و کاملا جدید است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت علوم، جلال بختیاری در جمع دبیران مناطق ده گانه پژوهش و فناوری کشور اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در همه برنامه های هفته پژوهش و فناوری شاهد ارتقای کیفیت خواهیم بود و حداقل ارتقای کیفیت نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد تعیین شده است.

وی افزود: از جمله برنامه های جدید هفته پژوهش و فناوری سال جاری حضور تعدادی از شرکت های دانش بنیان اروپایی و آسیایی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری است تا امکان مقایسه محصولات دانش بنیان داخلی و تبادل نظر بین فناورران و متخصصان ایرانی و خارجی فراهم شود.

مدیرکل دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم گفت: اختصاص فضای مستقلی برای سرمایه گذاری فناوری، بورس ایده و عقد قرارددادهای تجاری در محل نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری پیش بینی شده است.

بختیاری با تاکید بر اینکه رونمایی از محصولات جدید در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری توسط مسئولین محدود به محصولات با کیفیت بالا و ویژه خواهد بود، گفت: با همه دستگاه های اجرایی و مسوولان استانی برای حضور موثرتر در برنامه های هفته پژوهش و فناوری هماهنگی شده است.