اولین دکل تلفن همراه که قادر به ارائه خدمات بارگذاری داده با سرعت یک گیگابیت در ثانیه به کاربران است، در استرالیا نصب شد.

به گزارش مرورنیوز به نقل از ورج، این دکل از فناوری بی سیم Gigabit LTE برای ارائه این خدمات به کاربران استفاده می کند و می تواند خدمات دسترسی به داده را با حداکثر سرعت یک گیگابیت در ثانیه به کاربران ارائه دهد.

شرکت های کوآلکوم، نت گیر، اریکسون و تسلترا در استرالیا نیز آمادگی خود را برای عرضه محصولاتی که از این فناوری پشتیبانی کند، اعلام کرده اند. دکل یاد شده در قالب شبکه نسل چهارم تلفن همراه اپراتور تلسترا به کار گرفته خواهد شد و استفاده عمومی از آن تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ ممکن خواهد شد.

این در حالی است که شرکت کوآلکوم هم از عرضه نسل جدید مودم های خود موسوم به X۱۶ خبر داده که در شبکه های نسل پنجم تلفن همراه به کار گرفته خواهد شد. گوشی های هوشمندی که بخواهند از مزایای این شبکه بهره مند شوند باید از تراشه های جدید اسنپ دراگون ۸۲۱ بهره بگیرند که در نیمه اول سال ۲۰۱۷ ساخته می شوند.

مودم X۱۶ دسترسی به سرعت بارگذاری بیش از ۶۰۰ مگابیت در ثانیه را برای کاربران گوشی ها و تبلت های مختلف ممکن می کند. این امیدواری وجود دارد که با نصب تجهیزات شبکه های نسل پنجم تلفن همراه سرعت بارگذاری داده ها در سال ۲۰۱۸ تا حداکثر ۵ گیگابیت در ثانیه هم افزایش یابد که انقلابی در دنیای مخابرات ایجاد خواهد کرد.

کارشناسان می گویند استفاده از فناوری نسل پنجم تلفن همراه همزمان با برگزاری المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ در کشور کره ممکن خواهد شد تا بارگذاری کل محتوای یک دی وی دی در کمتر از یک ثانیه ممکن شود.