همکاری ایران در زمینه گسترش تجارت الکترونیک با کشورهای مشترک المنافع (CIS) آغاز شد.

به گزارش مرورنیوز، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در راستای توسعه و گسترش همکاری های خارجی در حوزه تجارت الکترونیک، رایزنی و مذاکرات با کشورهای همسایه و مشترک المنافع را آغاز کرده است.

در این راستا، وزیر ارتباطات و فناوری های نوین کشور آذربایجان در سفر خود به تهران، در این زمینه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد مذاکره شده است.

وی در بازدیدی از منطقه ویژه اقتصادی پیام متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، بر گسترش تجارت الکترونیک میان ایران و آذربایجان تاکید کرد.

در این دیدار مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان البرز و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام، از توسعه همکاریهای ایران در حوزه تجارت الکترونیک با کشورهای عضو CIS خبر داد و گفت: این برنامه تا سال آینده، اجرایی می شود.

سعید زرندی به انجام مطالعات راه اندازی شهر ICT توسط تیم سنگاپوری در منطقه پیام اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعات ترسیم چشم انداز آینده شهرک صنعتی پیام با مشارکت تیمی از پارک علم و فناوری اصفهان و تیم سنگاپوری مرحله به مرحله انجام و در حال حاضر فاز ۲ شهرک صنعتی را برای استقرار واحدهای سخت افزاری حوزه ICT پیش رو داریم.

وی گفت: با توجه به انجام یک سری مطالعات و اقدامات، انتظار داریم در یک زمان معقول کارها به انجام برسد که بسته به نوع کار بین ۳ تا ۵ سال به نتیجه خواهند رسید.

زرندی ظرفیت خوب منطقه اقتصادی پیام با توجه به فرودگاه خدمات هوایی در زمینه حمل بار را تسهیل کننده تجارت بین کشورهای منطقه دانست و اظهار داشت: در حوزه توسعه صادرات نیز مراودات گسترده ای با بخش صنعت و کشاورزی آغاز شده است. در ۶ ماه گذشته با فعال شدن گمرک، رشد خوبی در زمینه صادارت داشته ایم. در شهرک صنعتی پیام عمدتا واحدهای صادارت محور ساکن هستند که با بهره مندی از معافیت های مالیاتی و گمرکی فضای مناسبی برای فعالیت فراهم کرده اند.

مدیر کل ICT استان البرز از فعالیت هواپیماهای باری خبر داد و با اشاره به انجام طرح های مطالعاتی راه اندازی بندر خشک در فرودگاه پیام گفت: ایجاد پایانه صادراتی و پایانه حمل بار نیز در دست انجام است که می تواند به پوشش منطقه شمال غرب کشور کمک کند.

وی از حرکت در جهت استقرار صنایع دانش بنیان در شهرک صنعتی پیام خبر داد و گفت: در زمینه گمرک نیز راه اندازی گمرک تخصصی ICT و گمرک الکترونیک را دنبال می کنیم.