پس از استفاده از فناوری‌های هدایت خودکار در خودروها و اتوبوس ها، نوبت به آزمایش این فناوری بر روی هواپیماهای دارای موتور توربین دار رسیده است.

به گزارش مرورنیوز به نقل از انگجت، هدف نهایی از استفاده از سیستم هدایت خودکار هواپیمای دارپا، نصب آن بر روی هواپیماهای نظامی بزرگ است، اما پرواز آزمایشی موفق یک هواپیمای دارای موتور توربین دار گامی رو به جلو برای تحقق این هدف محسوب می شود.

 شرکت Aurora Flight Sciences مبدع این فناوری، آن را با موفقیت بر روی یک هواپیمای Cessna Caravan آزمایش کرده است. این سیستم که در کابین خلبان نصب می شود، متشکل از یک بازوی رباتیک و یک رابط کاربری مبتنی بر تبلت است که قادر به دریافت و اجرای فرامین صوتی است.

سیستم یاد شده هدایت هواپیما را در حین پرواز در دست می گیرد و دیگر خلبان حاضر در کابین پرواز می تواند وقت خود را صرف امور دیگری مانند بررسی وضعیت آب و هوا یا شناسایی تهدیدات احتمالی کند.

پیش از این فناوری مذکور بر روی ابزار شبیه سازی و همین طور یک هواپیمای Diamond DA-۴۲ آزمایش شده بود. اما گروه سازنده قصد دارند آن را بر روی یک هلکوپتر هم نصب کنند و نتایج حاصل را بررسی کند.