دانشگاه صنعتی شریف با هدف صیانت از حقوق مادی و معنوی پژوهشگران و مقابله با تخلفات پژوهشی اقدام به تشکیل کارگروه سلامت پژوهش کرده است.

به گزارش مرور نیوز نظر به اهمیت توجه به اخلاق پژوهش و صیانت از حقوق مادی و معنوی پژوهشگران و مقابله با تخلفات پژوهشی و در راستای اجرای دستورالعمل نحوه بررسی تخلفات پژوهشی ابلاغی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، کارگروه "سلامت پژوهش" با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی برجسته دانشگاه صنعتی شریف و مدیران مرتبط در این دانشگاه تشکیل شد.

سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی به منظور صیانت از سلامت پژوهش و پیشگیری از تخلفات احتمالی پژوهشی در دانشگاه، فرهنگ‌سازی و ترویج در این راستا و بررسی تخصصی تخلفات پژوهشی ارجاع شده به این کارگروه و ارائه نظر مشورتی به مراجع ذیربط برای رسیدگی، از جمله وظایف اصلی این کارگروه خواهد بود.

دبیرخانه این کارگروه در ساختمان معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف مستقر است و دکتر علی پورجوادی استاد دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف برای مدت دو سال به عنوان رئیس این کارگروه منصوب شده است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، اعضای هیات علمی و دانشجویان می‌توانند با مراجعه به ریاست و یا دبیرخانه کارگروه نظرات و پیشنهادات و نیز موارد احتمالی را ارائه کنند.