اگر کاربر ویندوزهای 7، 8 و ویستا هستید باید نگران باشید که مراجعه به هر وب سایتی که دارای چهار کاراکتر خاص باشد، ممکن است رایانه شخصی شما را از کار بیندازد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پی سی مگ، بررسی های امنیتی نشان می دهد هر وب سایتی که در زیرشاخه عکس آن از چهار کاراکتر $MFT استفاده شده باشد، می تواند رایانه ها را از کار بیندازد.

مشکل خاصی در ویندوز باعث می شود اگر طراحان وب سایت ها از کاراکترهای مذکور استفاده کنند، کاربران رایانه ها را به دردسر بیندازند. البته ویندوز 10 با این مشکل دست به گریبان نیست.
علت وقوع مشکل مذکور این است که ویندوز انتظار دارد چهار کاراکتر $MFT را تنها در یک فایل متادیتای خاص بر روی رایانه شخصی شما مشاهده کند. اما اگر با این کاراکترها به عنوان یک اسم زیرشاخه مواجه شود، کند شده و در نهایت رایانه شخصی را قفل می کند.
در این شرایط تنها راه اندازی مجدد رایانه شخصی است که مشکل آن را برطرف می کند. برخی کاربران می گویند در مواقعی با صفحه آبی مرگ یا BSOD هم مواجه شده اند.
برای جلوگیری از وقوع این مشکل باید به گزینه تنظیمات مرورگر شخصی مراجعه کرده و اجازه بازشدن عکس ها را ندهید. مایکروسافت برای حل مشکل یاد شده هنوز وصله نرم افزاری عرضه نکرده و انتظار می رود این کار را برای ویندوزهای 7 و 8 انجام دهد. اما بعید است برای ویندوز ویستا که بازنشسته شده وصله به روزرسان عرضه گردد.