دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: در چند سال اخیر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه هوایی رشد قابل قبول و چشمگیری یافته است.

به گزارش مرور نیوز، منوچهر منطقی در خصوص فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان هوایی در کشور، اظهار کرد: به همت ستاد هوایی و هوانوردی فعالیت تخصصی طراحی و مهندسی بالغ بر 250 شرکت در صنعت هوایی شناسایی شده است؛ تخصص‌هایی که شامل سیستم‌های مکانیکی، الکترواویونیک، قوای محرکه، سازه، تجهیزات فرودگاهی، طراحی هواگرد و تعمیر، نگهداری و نوسازی (MRO) می‌شود.

به گفته منطقی، در راستای قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان مصوب سال 89، از میان شرکت‌های فعال در صنعت هوایی ایران در سال 93، حدود 35 شرکت موفق به دریافت گواهینامه دانش‌بنیان شدند.

وی تصریح کرد: در سال 94 روند دانش‌بنیان شدن شرکت‌های متخصص در حوزه هوایی به گونه‌ای پیش رفت که تعداد این شرکت ها در این سال به 115 شرکت دانش‌بنیان رسید.

دبیر ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی ادامه داد: در سال 95 نیز 158 شرکت دانش‌بنیان هوایی به ادامه فعالیت پرداختند و هم‌اکنون چندین شرکت متخصص در این صنعت نیز در حوزه تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهی دارای گواهینامه دانش‌بنیان هستند.

منطقی در خصوص ویژگی شرکت‌های دانش بنیان حوزه هوایی، گفت: برخورداری از تخصص بسیار بالا به همراه ریسک‌پذیری از جمله خصوصیات شرکت‌های فعال در این عرصه است.