رئیس فن بازار ملی ایران از برنامه ریزی این مرکز به منظور برگزاری فستیوال نوآوری‌ها در سه حوزه صنعت سنگ، صنایع شیمیایی و پلیمر و حوزه سلامت در تابستان 96 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، مهندس اکبر قنبرپور گفت: در تابستان سال‌جاری 3 فستیوال در حوزه های متنوع صنعتی با هدف معرفی اختراعات و نوآوری ها به سرمایه گذاران و صنعتگران در 3 نقطه کشور برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می شود نزدیک به 200 نوآوری در این رویدادها عرضه شوند.
قنبرپور با بیان این که یکی از مشکلات نوآوری‌ها و اختراعات، نبود بستر مطمئن و آزاد برای عرضه است، افزود: البته این امر با ایجاد بازار دارایی فکری تسهیل شده و فستیوال‌ها نیز به عرضه اختراعات برتر کمک بزرگی می‌کنند.
وی ادمه داد: از طرف دیگر، سرمایه گذاران و صنایعی که به دنبال نوآوری‌های جدید هستند، می‌توانند در این رویدادها حضور پیدا کنند و از نزدیک با صاحبان ایده‌ها و نوآوران آشنا شده و به مذاکره بپردازند.
وی به ضرورت ورود سرمایه به فضای نوآوری کشور اشاره کرد و افزود: نقدینگی زیادی در کشور نزد اشخاص حقیقی و حقوقی وجود دارد و با توجه به رکود در بخش هایی که سابقاً رونق اقتصادی آنها زیاد بود، این حجم نقدینگی می‌تواند در نوآوری‌ها و اختراعات سرمایه گذاری شود و در صورت حصول نتیجه، از ارزش افزوده و نتیجه بهتری هم برای جامعه برخوردار خواهد بود.
قنبرپور ادامه داد: تاکنون هفت فستیوال معارفه نوآوری برگزار شده است که پنج فستیوال به صورت تخصصی و در حوزه‌های خدمات شهری، صنعت لوازم خانگی، صنعت مواد غذایی، صنعت پلاستیک و پلیمر و دو فستیوال در حوزه صنعت تجهیزات پزشکی بوده است.
وی گفت: انعقاد 10 قرارداد سرمایه‌گذاری در نوآوری‌ها به ارزش بیش از 80 میلیارد ریال و در جریان بودن چندین قرارداد و مذاکرات جدی برای سرمایه‌گذاری نوآوری‌ها از جمله دستاوردهای برگزاری فستیوالهای تخصصی بوده است.
رییس مرکز فن بازار ملی ایران در خصوص جزئیات فستیوال‌های پیش رو گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده سه فستیوال در تابستان 96 برگزار می‌شود که فستیوال تخصصی صنعت سنگ در مردادماه در تهران، فستیوال صنایع شیمیایی و پلیمر در کرمانشاه و فستیوال نوآوری‌های حوزه سلامت نیز در شهر کرمان خواهند بود.
وی گفت: البته در حال حاضر فراخوان فستیوال نوآوری‌های صنعت سنگ ارسال شده و صاحبان طرح‌های نوآورانه در این حوزه تخصصی می‌توانند حداکثر تا 25 تیرماه طرح‌های خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال نمایند.
علاقمندان می توانند برای اطلاعات بیشتر به سایت فستیوال به نشانی www.techfestival.ir مراجعه نمایند.