روسیه در ادامه اجرای برنامه های ایمن سازی ارتباطات حساس در فضای مجازی و مقابله با نفوذهای احتمالی، اینترنت نظامی راه اندازی کرد.

به گزارش مرورنیوز، بر اساس اطلاعات انتشار یافته، بستر شبکه اینترنت نظامی روسیه مستقل است، زیرا بخش اصلی مدیریت و برنامه ریزی های کاری فضای سایبری جهانی در اختیار شرکت های آمریکایی است که همکاری های گسترده ای با سازمان های جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا دارند.

رسانه روسی «ایزوستیا» روز چهارشنبه به نقل از یک مقام نظامی در این حوزه بدون ذکر نام افزوده است: براساس برنامه ریزی ها واحدهای رزمی و یگان های بیشتری در مناطق مختلف زیر پوشش شبکه اینترنت نظامی قرار خواهند گرفت تا امنیت ارتباطی بیش از گذشته حفظ شود. 
زیرساخت های مخابراتی لازم برای ایجاد شبکه امن و مستقل اینترنتی در اختیار وزارت دفاع قرار گرفته، که با شبکه جهانی فضای مجازی ارتباط ندارد.
در این شبکه امن که «بخش بسته ارتباطات و انتقال اطلاعات» نام گرفته با وجود برخورداری از نرم افزارها و ارتباط اینترنتی مورد نیاز نظامی، امکان هر گونه تخلیه اطلاعات از فلش ها یا حافظه های همراه (هارد) ممکن نیست و به صورت متمرکز مدیریت و نظارت خواهد شد.
راه اندازی موتور جست وجوی ملی یاندکس که در جمع پنج موتور برتر جهانی قرار گرفته است و همچنین شبکه های اجتماعی نیز یکی دیگر از برنامه های موفق روسیه برای وابستگی هر چه کمتر به خدمات ارائه شده از سوی شرکت های آمریکایی در عرصه اینترنتی است.