نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که کمبود ویتامین دی با افزایش علائم افسردگی ارتباط دارد.

به گزارش مرورنیوز از روزنامه ایندیپندنت، اوایل سال جاری میلادی به مردم کشورهای اروپایی توصیه شد در طول فصل هایی که از نور آفتاب کمی برخوردارند، مکمل های ویتامین دی مصرف کنند.
در حالی که ویتامین دی در برخی خوراکی ها مانند ماهی چرب یافت می شود، اما بیشتر مردم ویتامین دی را با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب کسب می کنند.
سطوح کم ویتامین دی با وضعیت های استخوانی مانند راشیتیسم و پوکی استخوان ارتباط دارد، اما بر بافت های عضلانی نیز می تواند تاثیر بگذارد و مشخص شده است که با سطوح طبیعی دوپامین- یک ماده شیمیایی مرتبط با خلق و خوی- در مغز نیز ارتباط دارد.
در این مطالعه جدید که در انجمن بین المللی روان پریشی در میلان ارائه شد، محققان میزان ویتامین دی را در میان 225 بیمار که تحت درمان اختلالات روان پریشی قرار داشتند و 159 فرد سالم آزمایش کردند.
محققان در این مطالعه ارتباط قابل توجهی را میان میزان پایین ویتامین دی و افزایش علائم منفی و افسردگی در میان افراد مبتلا به اختلال های روانی کشف کردند.
محققان همچنین متوجه یک ارتباط قوی میان کاهش روانی گفتاری و اختلالات شناختی شدند.
محققان در مقاله ای در مجله Schizophrenia Research نوشتند که ویتامین دی می تواند برای کمک به درمان بیماران مبتلا به افسردگی مورد استفاده قرار گیرد.