از سوی ستاد توسعه فناوری نانو دوره‌های آموزشی صنعتی فناوری نانو با موضوع توانمندی‌ها و کاربردهای پلاسمای سرد در‎ ‎صنایع در اواخر مردادماه برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در نظر دارد به منظور افزایش سطح کیفی و محتوایی در سمینارهای آشنایی صنایع با پلاسما و کاربردهای آن و ارائه اطلاعات فنی به مدرسین فناوری نانو دوره‌های آموزشی صنعتی فناوری نانو را با موضوع توانمندی‌ها و کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در‎ ‎صنایع مختلف برگزار کند.

توانمندی‌ها و کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنایع چاپ و بسته‌بندی، صنایع نساجی، صنایع غذایی و کشاورزی و صنایع پزشکی و حوزه سلامت از موضوعات این دوره آموزشی است.

معرفی مفهوم و ویژگی‌های پلاسمای سرد با نگرش صنعت مخاطب، توضیح کاربردهای توسعه یافته تجاری و صنعتی، بیان زمینه‌های کاربردی در دست اقدام، پژوهش و توسعه، معرفی شرکت‌های تولیدکننده در کشور با نگاه به زیرساخت بومی مشتریان، کاربران و بهره‌برداران از دیگر موضوعات و محورهای مدنظر در این دوره‌ها است.

مدرسانی که در این دوره‌ها حضور یابند، ضمن دریافت گواهی پایان دوره، مجوز برگزاری سمینارهای ترویج صنعتی در صنایع با موضوع پلاسما را خواهند داشت.

این دوره آموزشی از 24 مرداد تا 14 شهریورماه برگزار می‌شود.