به تازگی یک پد هوشمند نظارت بر دمای پا ساخته شده که به بیماران دیابتی برای جلوگیری از بروز زخم کمک می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، این پد و سایر محصولات مشابهی که برای نظارت بر دمای پای بیماران دیابتی توسعه یافته، به پزشکان این امکان را می‌دهد تا با گرفتن اسکن‌های حرارتی با وضوح بالا از کف پای بیماران، بر دمای بدن آنها نظارت کرده و از بروز زخم‌های جدی جلوگیری کنند.

همچنین بیماران به راحتی می‌توانند به صورت روزانه و در منزل این آزمایش را انجام دهند.

به گفته رییس شرکت سازنده بنام "پدی‌متریکز"(Podimetrics)، این فناوری می‌تواند کمک بسزایی به بیماران دیابتی در سراسر جهان بکند.

چندین سال قبل نیز یک کمپانی برای ساخت فناوری مشابه تلاش کرد که نتیجه تلاش آنها با استقبال زیادی مواجه نشد. زیرا بیمار می‌بایست به تنهایی چندین فاکتور را اندازه‌گیری می‌کرد.

اما این محصول جدید مشکلات قبلی را از بین برده و کار را برای بیماران و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی آسان کرده است.

این فناوری متشکل از یک پد هوشمند بی‌سیم بوده که به راحتی می‌توان از آن در منزل استفاده کرد و به محض مشاهده علائم التهاب به بیماران و پزشکان هشدار می‌دهد.

برای استفاده از این سیستم، بیمار می‌بایست هر روز به مدت 20 ثانیه بر روی این پد هوشمند بایستد.

داده‌های به دست آمده از بیمار به سرعت به یک فضای ابری ارسال شده و در آنجا سیستم Podimetrics به بررسی درجه حرارت پای بیمار و احتمال بروز زخم می‌پردازد.

اگر احتمال بروز زخم وجود داشته باشد، سیستم به ارائه دهنگان مراقبت‌های بهداشتی هشدار فرستاده و آنها می‌توانند پروتکل‌هایی را برای جلوگیری از این اتفاق طراحی کنند.

اگر وضعیت بیمار خطرناک و نگران کننده باشد، بیمار باید هرچه سریع‌تر با پزشک خود ملاقات داشته باشد تا از بروز مشکلات جدی جلوگیری شود.