لیست موسوم به لیست 8 هزار کانال تلگرام مجرمانه در حالی از سوی دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه پیگیری می‌شود که اعضای ناظر مجلس در این کمیته و وزیر اطلاعات از بودن آن ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، دبیر کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در حالی از لزوم فیلتر 8 هزار کانال تلگرامی صحبت می‌کند که نمایندگان مجلس عضو این کارگروه از وجود چنین لیستی ابراز بی‌اطلاعی می‌کنند و وزیر ارتباطات هم اظهار می‌کند که چنین لیست و سندی را در وزارتخانه نیافته‌اند!

ماجرا از آنجا شروع شد که چندی پیش معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از شناسایی افزون بر 8 هزار کانال تلگرامی ضدامنیت کشور خبر داد و گفت که حتی دستور انسداد برخی از این کانال‌ها بیش از 40 بار به وزارت ارتباطات ارسال شده است ولی تاکنون فیلتر نشده‌اند.

این موضوع در حالیست که وزیر ارتباطات با رد بی‌تفاوتی وزارتخانه متبوعش نسبت به فیلتر کانال‌های تلگرامی مجرمانه که مورد ادعای دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه است، تصریح کرد که سندی در وزارتخانه مبنی بر ارائه لیستی از سوی کارگروه در این باره پیدا نشده و معلوم نیست آن را کجا فرستاده‌اند.

بروز اختلاف نظر سبب بوجود آمدن بحث بین دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات است

بر این اساس محمد کاظمی با اشاره به اینکه موضوع شناسایی و فیلتر 8 هزار کانال تلگرامی ضدامنیت کشور تاکنون در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح نشده است، گفت: شخصا در جریان این موضوع نیستم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید برخی اختلاف‌نظرها سبب بوجود آمدن بحث بین دادستانی کل کشور و وزارت ارتباطات در خصوص 8 هزار کانال تلگرامی شده است.

عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خاطرنشان کرد: موضوع فیلترینگ بر اساس دستور شورای عالی فضای مجازی و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انجام می‌شود که تاکنون تصمیمی در خصوص موضوع مذکور نگرفته‌اند.

لیست 8 هزار کانال تلگرامی در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بررسی نشده است

رمضانعلی سبحانی‌فر در واکنش به موضوع شناسایی و فیلتر 8 هزار کانال تلگرامی، گفت: لیست 8 هزار کانال تلگرامی در کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه بررسی نشده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید یادآور شد طبق قانون فیلترینگ در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بر اساس تصمیم کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه انجام می‌شود و پس از اعلام به وزارت ارتباطات، فیلترینگ انجام می‌شود.

عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خاطرنشان کرد: باید دید که موضوع مطرح شده بر اساس حکم قضایی است یا خیر اما باید اذعان کرد طی جلساتی که شخصا در کمیته مذکور حضور داشتم این موضوع مطرح نشده است.