رئیس کمیته ملی ربوکاپ گفت: اعزام تیم‌های رباتیک ایران به مسابقات جهانی 2017 ژاپن در قالب کاروان‌های مختلف از روز جمعه آغاز شده و تا امروز ادامه دارد.

به گزارش مرور نیوز،مرتضی موسی خانی گفت: تیم‌های مدارس خوب کشور از جمله مدرسه‌های قلم و دانش با نام تیم کاوش، مدرسه حلی پنج، سلام، اسلام، فرزانگان، علامه طباطبایی و تیم صدرا ربات از اصفهان در بخش دانش آموزی در مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 ژاپن شرکت خواهند کرد که امیدوارم امسال هم دانش آموزان خوب کشورمان بتوانند مقام‌های خوب و شایسته‌ای در مسابقات جهانی کسب کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته تیم کاوش از مدرسه قلم و دانش در بخش ربات‌های امدادگر پیشرفته توانست مقام دوم انفرادی را کسب کند تا امسال با 3 سهمیه در مسابقات حاضر شود که امیدواریم امسال هم تیم‌های دانش آموزی بتواند همانند سال‌های گذشته موفق باشند.

موسی خانی ادامه داد: در بخش بزرگسالان نیز تیم‌هایی از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، ایلخچی، یزد، اصفهان، واحد علوم و تحقیقات و سایر دانشگاه‌های خوب کشورمان در مسابقات جهانی ربوکاپ شرکت خواهند کرد که امیدواریم بتوانند همانند سال‌های گذشته موفق ظاهر شوند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: سال گذشته در مسابقات جهانی ربوکاپ 2016 آلمان، تیم دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با غلبه بر تیم سی.‌ ام . یو (کارنگی ملون) آمریکا در لیگ ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک توانست مقام اول جهان را از آن خود کند؛ این تیم با کسب شش مقام توانست به کشور بازگردد. در این مسابقات همچنین تیم دانشگاه آزاد اسلامی ایلخچی در لیگ ربات‌های انسان نما مقام سوم را کسب کرد، در بخش رقابت فنی نیز تیم امیر کبیر یک مقام را به دست آورد.

موسی خانی افزود: این تیم‌ها با حمایت‌های سازمان‌ها و نهادهای خوب کشور به عنوان اسپانسر در مسابقات جهانی 2017 ژاپن نیز شرکت خواهند کرد.

وی از بدرقه تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی از سوی رئیس این دانشگاه خبر داد و گفت: آخرین گروه از پژوهشگران خوب کشورمان با توکل بر خدا و با عبور از زیر قرآن در مراسمی روز یکشنبه اول مرداد پس از دیدار با هیات مدیره بانک ملت و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عازم مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 ژاپن خواهند شد.

موسی خانی ادامه داد: روزهای گذشته نیز تعدادی از تیم‌ها با بدرقه مسوولان جمعیت هلال احمر به مسابقات اعزام شدند.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: همه تیم‌ها روز دوشنبه 2 مرداد به شهر ناگویای ژاپن خواهند رسید و مرحله ست آپ و پذیرش مسابقات از روز سه شنبه در این شهر آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ژاپن برای چهارمین بار میزبان مسابقات جهانی ربوکاپ هستند، گفت: امیدواریم پژوهشگران خوب کشورمان در یک سفر امن، با کسب تجارب ارزشمند در این مسابقات، بتوانند در مسابقات جهانی 2018 که به میزبانی میهن عزیزمان برگزار می‌شود، موجب سرافرازی و سربلندی کشورمان در مسابقات جهانی شوند.