زمانی که اپل برای اولین بار در آیفون ۵s از تراشه 64 بیتی استفاده کرد سال‌ها از رقبای خود جلوتر بود. معرفی حسگر اثر انگشت هم به همین شکل نشان دهنده جلوتر بودن اپل از نظر تکنولوژیک نسبت به سایر رقبا بود.

به گزارش مرور نیوز ، زمانی که اپل برای اولین بار در آیفون ۵s از تراشه 64 بیتی استفاده کرد سال‌ها از رقبای خود جلوتر بود. معرفی حسگر اثر انگشت هم به همین شکل نشان دهنده جلوتر بودن اپل از نظر تکنولوژیک نسبت به سایر رقبا بود.
اپل از نزدیک‌ترین رقیبش دو سال جلوتر است

امسال هم گفته می‌شود که این شرکت در آیفون 8 از یک ویژگی خاص که قابلیت اسکن سه‌بعدی صورت باشد استفاده می‌کند. ظاهرا قرار است این قابلیت جایگزین حسگر اثر انگشت شود. گفته می‌شود که این قابلیت هم نشان می‌دهد که اپل حدود 2 سال در زمینه این تکنولوژی از نزدیک‌ترین رقیبش جلوتر است.
نزدیک‌ترین رقیب اپل در حوزه این تکنولوژی خاص شرکت کوالکام است. مینگ-چی کو که از منابع مطلع بازار موبایل و اخبار شرکت اپل است می‌گوید که آیفون 8 شرکت اپل که صفحه‌نمایش بدون حاشیه اولد دارد یک دوربین جلوی انقلابی و یک ماژول خاص مادون قرمز دارد که می‌تواند فضای سه بعدی روبرویش را حس کند.

از طرف دیگر شرکت کوالکام عرضه محصولات خود که قادرند امکان حس‌کردن سه بعدی را به کاربر بدهند و کیفیت قابل‌قبولی داشته باشند را تا سال 2019 به بازار عرضه نخواهد کرد. مینگ-چی کو معتقد است کوالکام چه در زمینه سخت‌افزاری و چه در زمینه نرم‌افزاری از اپل عقب مانده است.

در گزارش این تحلیل‌گر ذکر شده که مشتری احتمالی این تکنولوژی جدید در حال حاضر صرفا شرکت چینی شیائومی است. شیائومی در حال حاضر منتظر است واکنش بازار به تکنولوژی حسگر سه‌بعدی اپل را بررسی کند و پس از آن به توسعه محصولات خودش با این قابلیت بپردازد.