رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: ضد بد افزار«پادویش» با گذراندن تمام تست های امنیتی و فنی و گرفتن گواهینامه امنیتی، در اختیار کاربران اینترنتی قرار می گیرد.

به گزارش مرور نیوز، محمد خوانساری در همایش پدافند غیرعامل با اشاره به پژوهش های پنج ساله روی ضدبدافزار پادویش اظهار کرد: باید به فکر توسعه نسخه بومی از ضدبدافزارها می بودیم تا امنیت کاربران را تضمین می کرد.

وی گفت: اگر دنبال ایجاد مصونیت برای کاربران هستیم نمی توانیم به هر نرم افزاری که کار امنیت را انجام می دهد، اعتماد کنیم.

به گفته وی، محصول جدیدی که در جامعه به نام پادویش توسعه یافته است، بخشی از دغدغه های امنیتی ما را در لایه کاربران کاهش می دهد. این محصول حاصل کار پژوهشی است و ریشه آن از سال ۸۷ شکل گرفت، سال ۹۰ آورده های آن حاصل شد و در سه سال گذشته نیز امر توسعه پیرامون آن را داشته ایم.

خوانساری اضافه کرد: نیازسنجی، توسعه، آزمون، تولید نیمه صنعتی و صنعتی از جمله مراحل پیش پای توسعه کامل است. در پنج سال گذشته این مراحل با جدیت در ۱۰ فاز مختلف دنبال شده است.

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران افزود: در اواخر مرداد ماه امسال گواهی ارزیابی امنیت این محصول از مرکز مدیریت راهبردی افتا اخذ شد.

خوانساری گفت: از جنبه کاربری هم رشد تکوینی پادویش به خوبی انجام شده است و الان بالغ بر دو هزار نسخه خانگی، بیش از ۲۰۰ هزار نسخه در سیستم های اندرویدی و ۲۰ هزار به صورت سازمانی از آن استفاده می شود.

رئیس مرکز تحقیقات مخابرات ایران گفت: پادویش ارائه یک مدل موفق تعامل بین مراکز دانش بنیان و صنعت و بازار بوده و آزمایشگاه تحلیل ضد بدافزار آن نیز از جمله دیگر ویژگی های آن است.

خوانساری افزود: این نرم افزار در بازارهای همسایه ما و کشورهای آفریقایی نیز به فروش رسیده است.