بنیانگذار شرکت اسپیس‌ایکس اعلام کرد که نخستین مسافران مریخ باید آمادگی مرگ را داشته باشند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از اسپیس، الون ماسک هفته گذشته در نشستی به توضیح برنامه‌های خود برای سفر به سیاره سرخ و تجهیزات شرکتش برای تسهیل آن پرداخته بود.

شرکت اسپیس‌ایکس قرار است یک میلیون انسان را در 50 تا 100 سال آینده با استفاده از یک سیستم جدیدی موسوم به "حمل‌ونقل میان سیاره‌ای" (ITS) به مریخ بفرستد. این سیستم، مفهومی ترکیبی از یک موشک و فضاپیما است که در این نشست رونمایی شده بود.

ماسک در این نشست، تصویری از آینده‌ای نه چندان دور را ارائه کرد که در آن 1000 فضاپیمای ITS یا بیشتر با 100 تا 200 مسافر به طور همزمان به سمت مریخ پرواز می‌کنند. البته وی اظهار کرد که نباید انتظار داشت همه چیز از ابتدا در آنجا به خوبی پیش برود.

وی گفت: من فکر می‌کنم که نخستین سفرها به مریخ بسیار خطرناک باشند. خطر مرگ در آن‌ها بسیار بالا خواهد بود و هیچ راه دیگری نیز وجود ندارد. از این رو اصلا پیشنهاد نمی‌کنم که کودکان به این سفرها فرستاده شوند. در حقیقت داوطلبان باید آماده مرگ باشند.

ماسک اظهار تمایل کرده بود که به مریخ سفر کند اما هنوز مشخص نیست که در میان اولین مسافران باشد یا خیر. وی گفته که احتمال مرگ برای نخستین مسافران زیاد است و او می‌خواهد که رشد فرزندانش را ببیند.

الون ماسک در سال 2002 شرکت اسپیس‌ایکس را بطور خاص برای استعمار مریخ توسط زمینی‌ها بنا گذاشت. وی اظهار کرده بود که این کار مانند یک بیمه نامه بوده و خطر انقراض انسان در اثر بروز رویداد مخرب برای زمین را کاهش خواهد داد.