معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به توسعه فعالیت های دانش بنیان در ایران گفت: کشور ایران آماده توسعه همکاری علمی و پژوهشی با مراکز علمی کشور چین است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری در بازدید از مرکز بین المللی فناوری زی پارک کشور چین گفت: کشور ایران بر اقتصاد دانش بنیان تمرکز ویژه ای دارد و در راستای اجرای این سیاست ها آماده است همکاری خود را با مراکز علمی کشور چین بیش از پیش توسعه دهد.

وی افزود: در کشور ایران ۳۸ پارک علم و فناوری وجود دارد و بزرگترین استارتاپ ها در حوزه بیوتکنولوژی و فناوری اطلاعات در منطقه خاورمیانه متعلق به ایران است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: به دنبال تغییر مسیر اقتصاد کشور هستیم و تلاش داریم اقتصاد بر پایه نفت را به سمت اقتصاد دانش بنیان سوق دهیم.

ستاری همچنین به ارائه تسهیلات و شرایط ویژه به شرکت های علمی و فناوری و دانش بنیان ایران از جمله معافیت های مالیاتی و ارائه وام اشاره کرد و گفت: آمادگی داریم تا در چارچوب همکاری های مشترک حضور شرکت های دانش بنیان کشور چین در ایران فراهم شود.

زنگ شیائو دونگ رئیس مرکز بین المللی مجموعه فناوری زد پارک چین نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در چین، از آمادگی مجموعه تحت پوشش خود برای گسترش همکاری ها با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.