نتیجه مطالعه جدید محققان استرالیایی روی افراد مبتلا به علائم اولیه زوال عقل نشان می دهد که بلند کردن وزنه و افزایش استقامت بدنی موجب افزایش هوش می شود.

به گزارش مرور نیوز از روزنامه ایندیپندنت، محققان دانشگاه سیدنی گروهی از افراد 55 تا 86 ساله مبتلا به آسیب خفیف شناختی - پیش زمینه بیماری آلزایمر- خواستند تا ترکیبی از بلند کردن وزنه و تمرینان تقویت مغز را انجام دهند.
محققان گفتند: آنها در این مطالعه متوجه ارتباط علت و معلولی میان افزایش استقامت بدنی و عملکرد بهتر مغز افراد شرکت کننده شدند. 
محققان بر اساس نتیجه این مطالعه، توصیه کردند که افراد بیشتر وزنه بلند کنند تا جهان در آینده جمعیت پیر سالم تری داشته باشد.
در حال حاضر، پیش بینی می شود که حدود 135 میلیون نفر تا سال 2050 میلادی به دمانس یا زوال عقل مبتلا شوند.
این مطالعه که در مجله American Geriatrics Societ منتشر شده، تازه ترین مطالعه از یک مجموعه در حال گسترش از تحقیقات است که سلامت بدن را با سلامت مغز ارتباط می دهند.
محققان دانشگاه سیدنی پیش از این تحقیق، در مقاله ای دیگری که سال 2014 منتشر شد، تاثیر تمرینات وزنه برداری بر تقویت توان شناختی افراد را حتی بیشتر از تمرینات شناختی، نشان دادند. 
این مطالعه نشان داد هر چه افراد قویتر شوند، فواید بیشتر این قدرت به مغز آنها می رسد یا به عبارت دیگر مغز سالم در بدن سالم است.