با برگزاری سومین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت با حضور متخصصان و صاحبنظران در خصوص زیست فناوری، مهندسی بافت، طب بازساختی بحث و تبادل نظر می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، پروین منصوری، دبیر علمی سومین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت روز چهارشنبه، 5 آبان در مراسم افتتاحیه این کنگره که توسط جهاد دانشگاهی در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار شد، با اشاره به افزایش امید به زندگی و افزایش طول عمر، بر ضرورت توجه به معضلات سالمندان از جمله زخم‌ها و ترمیم آنها تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه در گروه سالمندان انواع زخم‌های دیابتی و مشکلات عروقی ناشی از مشکلات داخلی و حوادث ایجاد می‌شود، یادآور شد: بر این اساس ضروری است دانشی وجود داشته باشد تا بر اساس آن درمان‌ها انجام شود.

منصوری به برگزاری سومین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت اشاره کرد و ادامه داد: این کنگره در دو محور علوم پایه و بالینی طی سه روز از 5 تا 7 آبان ماه برگزار می‌شود.

به گفته دبیر علمی این کنگره، در حوزه علوم پایه مباحثی همچون زیست‌فناوری، مهندسی بافت، طب بازساختی، فارماکولوژی، بیوشیمی، بیوفیزیک و بیو انفورماتیک مورد بررسی قرار می‌گیرد و در محور بالینی درماتولوژی، جراحی، حوادث، بلایای طبیعی، پرستاری، توانبخشی و مشکلات توانبخشی زخم‌های مزمن بحث و تبادل نظر خواهد ‌شد.

منصوری  خاطرنشان کرد: از ۳۰۰ مقاله دریافتی، ۱۵۰ مقاله پذیرفته شده که ۶۰ مقاله در قالب پوستر و ۹۰ مقاله در قالب سخنرانی ارائه می‌شود.