بانک آمریکا (بانک آو امریکا) در اعلامیه‌ای خبر از تهیه یک هوش مصنوعی برای مشتریان خود داد که می‌تواند حساب و کتاب افراد را نگه‌ دارد و به آنها مشاوره مالی دهد.

به گزارش مرورنیوز،  یکی از دغدغه‌های زندگی برای هر فرد معمولی‌ و حقوق‌بگیر در جوامع امروزی، مدیریت درآمد و مخارج برای جلوگیری از مشکلات مالی‌ست. همه ما تجربه هزینه اضافی‌ای که در پایان ماه گریبان نیازهای مالی‌مان را گرفته داریم اما بانک آمریکا برای مقابله با این مشکل راه حل تازه‌ای را جست‌وجو می‌کند.

چند دهه از اختراع کارت اعتباری و پرداخت‌های اقساطی گذشته است و بسیاری از مردم به دلیل خرج کردن پولی که نداشته‌اند دچار مشکلات مالی زیادی شده‌اند. راه حل نظام بانکداری مدرن برای مقابله با این مساله، مشاوره‌های تلفنی و حضوری‌ای است که مشتریان می‌توانند در ساعات و روزهای مشخصی دریافت کنند.

این مشاوره‌ها می‌تواند تراز مالی شما را بررسی و پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت ارائه دهد اما به‌ طور دائم نمی‌تواند شما زیرنظر بگیرد.

بانک‌آوامریکا به تازگی اعلام کرده است که در حال طراحی یک هوش مصنوعی‌ تست که می‌تواند به‌طور دائم و 24 ساعت در هفت روز هفته به افراد مشاوره مالی دهد. این هوش مصنوعی با ثبت امکانات مالی و برنامه‌ریزی هزینه‌ها، شما را از ولخرجی نجات می‌دهد.

روش کار به این صورت خواهد بود که مشتری با استفاده از چت، پیام صوتی یا جداول آنلاین می‌تواند هزینه‌ای که برای هرکار پرداخته است را به نرم‌افزار دهد یا برای خرج‌تراشی‌های تازه از او مشاوره بگیرد.

این هوش مصنوعی با بررسی ارقام، شرایط مالی حساب بانکی و درآمدهای پیش‌ روی شما، بهترین گزینه برای انجام امور را پیشنهاد می‌کند. با وجودی‌ که هنوز مشخص نیست برنامه‌ریزی استراتژی این هوش مصنوعی را بانک برعهده می‌گیرد یا خود مشتری می‌تواند انجام دهد، برآورد می‌شود عده زیادی از این امکان استقبال کنند.

بانک‌ آوامریکا پایان سال 2017 را برای ارائه عمومی این هوش مصنوعی تعیین کرده اما مشخص نیست کار طراحی و توسعه این هوش چه مقدار پیشرفت کرده است و در چه مرحله‌ای قراردارد.