دومین روز از رویداد مرحله پایانی داوری مرکز فن آفرینی نوتک امروز در محل پژوهشگاه فضایی ایران برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، حسین حیدری، مدیر مرکز فن آفرینی نوتک تصریح کرد: اجرای طرح توانمندسازی فناوران کشور در سه برنامه آموزش، شتاب دهی و استودیو اجرا شد و ما انتظار داریم که در برنامه شتاب دهی، ۱۵ گروه بتوانند محصولات فناورانه خود را در ایران توسعه داده و بازار ملی و بین المللی موفقی را در آینده داشته باشند.

مدیر مرکز فن آفرینی نوتک خاطرنشان کرد: هدف مان این است که ۱۰۰ سرمایه گذار با ایده ها و طرح های توسعه یافته مرکز فن آفرینی نوتک آشنا شوند و ۵۰ کارآفرین مستعد در کشور درآینده ای نزدیک تحویل کشور دهیم.

حیدری درخصوص تفاهم نامه های همکاری مرکز فن آفرینی نوتک با سایر کشورها ابراز کرد: مرکز فن آفرینی نوتک شهرهایی مانند برلین، استکهلم و رم تفاهم نامه های همکاری به امضا رسانده است.

این برنامه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارتقای سطح کسب و کارهای نوپای کشور و ورود به بازارهای منطقه ای و بین المللی برگزار می شود.

مرکز فن آفرینی نوتک در اولین فراخوان خود در تابستان امسال، ۷۰۰ طرح و ایده از سراسر کشور دریافت کرد. گزینش تیم های برتر از میان آنها طی چندین مرحله ارزیابی صورت گرفته و از میان آنها تیم های برگزیده در این رویداد به ارائه کسب وکار نوپای خود در مقابل داوران بین المللی پرداخته و به پرسش های آنان پاسخ دادند.

طبق برنامه رویداد نوتک، تیم هایی که شرایط ورود به پیش شتاب دهی را از نظر هیات داوران کسب کنند در یک برنامه فشرده بین المللی با حمایت مربیان مجرب داخلی و خارجی ایده خود را به یک کسب و کار نوپا تبدیل خواهند کرد.