این ربات در سال ۲۰۱۰ هم برای تصویربرداری از باقی مانده های کشتی مشهور تایتانیک به کار گرفته شده بود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از دیجیتال ترندز،  ربات مورد نظر که در زیر دریا فعالیت دارد  REMUS ۶۰۰۰ نام دارد . این ربات توانست با بررسی های دقیق خود بقایای کشتی غرق شده در عمق ۲۰۰۰ پایی آب های سواحل کارتاگنا متعلق به کشور کلمبیا را بیابد.

تا به امروز محققان و کارشناسان زیادی در تلاش برای شناسایی محل دقیق این کشتی اسپانیایی بوده اند که سکه های طلا و گنجینه های مختلفی در آن وجود داشت. بقایای کشتی یادشده سرانجام در سال ۲۰۱۵ کشف شد، اما ربات REMUS ۶۰۰۰ که توسط موسسه امریکایی WHOI ساخته شده به تازگی توانسته مجوز فعالیت و اکتشاف در منطقه یادشده را کسب کند.

ربات REMUS ۶۰۰۰ که ۴ متر طول دارد، برای فعالیت در عمق آب های آزاد طراحی شده و می تواند حداکثر ۶ کیلومتر در آب فرو رود. REMUS ۶۰۰۰ مجهز به سیستم های ناوبری خودکار صوتی و ابزاری برای تصویربرداری با کیفیت بسیار بالا از عمق آب است.

ربات یادشده در سال ۲۰۱۱ موفق به کشف و شناسایی باقی مانده های یک هواپیمای فرانسوی شده بود که بر اثر سانحه ای به عمق آب های اقیانوس فرو رفته بود. این ربات در سال ۲۰۱۰ هم برای تصویربرداری از باقی مانده های کشتی مشهور تایتانیک به کار گرفته شده بود.

کشتی تازه کشف شده که سن خوزه نام دارد، مملو از طلا، نقره و زمرد بوده و قرار بود هزینه نبرد فرانسه با انگلیس را در ۳۰۰ سال قبل تامین کند. ارزش گنجینه این کشتی حدود ۱۷ میلیارد دلار برآورد می شود.