شرکت اپل برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی اپلیکیشن های مربوط به ارز دیجیتال را حذف کرده است.

به گزارش مرور نیوز، خروج ارزهای دیجیتال مانند بیتکوین رواج پیدا کرده است و افراد می توانند به سادگی با نرم‌افزارهای استخراج ارز دیجیتال برای خود ارز بگیرد و سپس با فروش آن‌ها پولدار شود. این روند تا جایی ادامه دارد که برخی نرم‌افزارها با استفاده از تبلیغات به دستگاه‌های دیگر نفوذ می‌کنند و با اعمالی این ارزهای دیجیتال را استخراج می‌کنند.

شرکت اپل با متوجه شدن این قضیه و حذف کردن تبلیغات در نرم‌افزارهای خود حالا قدمی فراتر از قبل برداشته و تمام اپ‌های استخراج ارزهای دیجیتال را از اپ استور حذف کرده است. این شرکت دلیل این کار را استفاده بیش از حد از باتری و پردازنده دستگاه معرفی کرده است. حالا با این کار احتمال می‌رود اپل از طریق تمام دستگاه‌های خودش فعالیت در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع کند.

پیش از این شرکت‌های گوگل و فیس بوک تبلیغاتی که با محتوای استخراج رمز پول بودند را از سایت‌های خود حذف کرده بودند. کمپانی کوپرتینویی هم موضع مشخصی درباره‌ی این برنامه‌ها نگرفته بود و کاربران به راحتی می‌توانستند رمز پول مورد نظرشان را استخراج کنند اما حالا نیروهای امنیتی و کمیته بورس آمریکا این فعالیت‌ها را با سختگیری بیشتری دنبال می‌کنند تا هیچگونه کلاهبرداری در زمینه استخراج ارز دیجیتال صورت نگیرد.