گوگل پس فردا با برگزاری نشستی رسانه ای، انبوهی از محصولات تازه را عرضه خواهد کرد. البته بخش عمده این محصولات سخت افزاری خواهند بود.

به گزارش مرورنیوز، در حالی که گوگل هنوز در این زمینه سکوت کرده، منابع مطلع یکی از این محصولات را گوشی های هوشمند پیکسل و پیکسل ایکس ال می دانند. محصول دیگر ست تاپ باکس کروم کست با قابلیت پخش فوق دقیق تصاویر تلویزیونی است.

گوگل چهارم اکتبر از محصول دیگری در حوزه هوشمندسازی خانه ها به نام گوگل هوم هم رونمایی خواهد کرد و در نهایت هدست تازه واقعیت مجازی آن برای استفاده های خانگی موسوم به دی دریم یا Daydream هم در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

این هدست روی گوشی های تلفن همراه نصب می شود و برای تعامل با آن از دستگاه های کنترل جداگانه یا برنامه های موبایلی خاص استفاده خواهد شد. از جمله مهم ترین نرم‌افزارها و سرویس‌های سازگار با دی دریم می‌توان به یوتیوب، Hulu، HBO، NBA و MLB اشاره کرد.

ظاهرا گوگل برای مدل تازه کروم کست خود از یکی از دو نام Chromecast Plus  یا Chromecast Ultra استفاده خواهد کرد تا کاربران متوجه کیفیت پخش بالای آن بشوند.

مخفی کاری گوگل کسب اطلاعات دقیق در مورد ماهیت این محصولات را دشوار کرده است. پیش از این اعلام شده بود گوشی پیکسل گوگل دارای صفحه نمایش ۵.۲ اینچی فول اچ‌دی بوده و مجهز به پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۲۰ است. اما پیکسل ایکس ال دارای صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با دقت پایین تر QHD بوده و مجهز به پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۲۱ و ۴ گیگابایت رم نیز خواهد شد. هر دو گوشی نیز دارای دوربین ۱۲ مگاپیکسل در پشت و دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو برای تهیه عکس های سلفی خواهند بود.