دبیر ستاد ملی هفته پژوهش با بیان اینکه هفته پژوهش با شعار «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی» در سطح ملی از 21 تا 27 آذر برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر آن در استان‌ها این هفته از 14 تا 18 آذر برگزار خواهد شد.

به گزارش مرور نیوز، دکتر بختیاری در نشست استانی ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری با بیان اینکه هفته پژوهش را در دولت جدید از سال 93 آغاز کرده‌ایم، افزود: بر این اساس سعی شده است تا هر ساله کیفیت برنامه‌های هفته پژوهش تا 20 درصد ارتقاء یابد. در سال جدید نیز در راستای تقویت برنامه‌ها، بخش بین‌المللی این هفته به برنامه‌های هفته پژوهش سال جاری اضافه شده است.

وی اولویت اول برنامه‌های هفته پژوهش را ارائه نیازمندی‌های پژوهش و فناوری‌های کشور به پژوهشگران و دانشگاه‌ها دانست و ادامه داد: از این رو از دستگاه‌ها درخواست شده است تا علاوه بر حضور در نمایشگاه‌های هفته پژوهش، نیازمندی‌های خود را نیز به معرض نمایش قرار دهند.

بختیاری با تاکید بر اینکه برنامه‌های سال جاری هفته پژوهش به سمت فناوری متمرکز شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس هدف‌گذاری ما در نمایشگاه هفته پژوهش عرضه 75 درصد فناوری است.

دبیر ستاد ملی هفته پژوهش برگزاری جشنواره دانش‌آموزی و ایده برتر را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش نام برد و اظهار کرد: علاوه بر آن با ابلاغ آیین‌نامه‌ای در استان‌ها اعلام شده است که برنامه‌های استانی با هماهنگی استاندارد اجرایی شود.

بختیاری زمان برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در استان‌ها را از 14 تا 18 آذر و برنامه‌های ملی این هفته را از روز 21 تا 27 آذر ماه عنوان و خاطرنشان کرد: بر اساس قول مساعد معاونت پژوهشی وزارت علوم، کمک‌های مالی از برنامه‌های استانی صورت خواهد گرفت.

بختیاری، هدف از برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش را ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان‌ها، تشریح و ترغیب پژوهشگران، تبیین وضعیت پژوهشی موجود در استان‌ها، شناسایی و ارزیابی فناوری‌ها، بسترسازی برای تجاری‌سازی، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران با بخش‌های صنعتی و ارزیابی فعالیت‌های پژوهش و فناوری در دانشگاه‌ها، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری نام برد.

وی شعار امسال هفته پژوهش را «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی» نام برد و گفت: برنامه‌های ملی از روز 21 تا 27 آذر ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

به گفته وی، اسامی روزهای هفته پژوهش به شرح ذیل است:

21 آذرماه روز پژوهش و فناوری و مدرسه

22 آذرماه روز ایده برتر، سرمایه ملی

23 آذرماه روز پژوهش، فناوری و صنعت

24 آذرماه روز پژوهش و فناوری، دانشگاه کارآفرین

25 آذرماه روز پژوهش و فناوری و حامیان پژوهش

26 آذرماه روز پژوهش و فناوری و اقتدار ملی

27 آذرماه روز پژوهش و فناوری و اقدام و عمل