مرحله عملی چهارمین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند با هدف ایجاد بستری هدفمند برای خلاقیت و نوآوری در بخش دانشجویی هفته آینده برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، دانشگاه صنعتی شریف مسابقات ملی شناورهای هوشمند را با هدف ایجاد بستری هدفمند برای خلاقیت و نوآوری دانشجویان و تقویت ارتباط بین صنعت و مراکز علمی و فرهنگ‌سازی صنایع دریایی کشور در قالب تیم‌های دانشجویی طی روزهای 17 تا 19 آبان ماه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌کند.

از آذر سال 94 پس از انتشار فراخوان چهارمین دوره مسابقات ملی شناورهای هوشمند که به طور دو سالانه و در دو بخش طراحی شناور و عملکرد آن برگزار می‌شود، حدود 30 تیم از سراسر ایران و از دانشگاه‌های مختلف در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

معرفی صنایع دریایی و توسعه فرهنگ دریایی، ارتباط صنعت و دانشگاه، آشنایی دانشجویان با امور مهندسی، اشاعه اخلاق کار تیمی و تقویت بنیه خلاقیت و نوآوری دانشجویان از جمله مهمترین اهدافی است که در این مسابقه دنبال خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه شریف، در مرحله نهایی (عملی) شناورهای ساخته شده پس از کنترل، آماده شرکت در مسابقه خواهند شد. مرحله عملی شامل دو ماده مانور با کنترل از راه دور و مانور از طریق هوشمندسازی شناور خواهد بود. نتایج ثبت شده توسط هیات داوری به طور زنده بروز رسانی شده و برای تمام حاضران در صحن مسابقه قابل مشاهده خواهد بود.

با بررسی نتایج بدست آمده از سه ماده طراحی، عملکرد و قابلیت خاص شناور، تیم‌های برگزیده انتخاب شده و طی مراسمی، ضمن تقدیر و تشکر، جوایز نفیسی به آن‌ها اعطا می‌شود.