همزمان با رویداد تبریز 2018 ( پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی) نخستین کنگره ملی ناشنوایان ایران در این شهر طی روزهای 15 تا 19 مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت انتقال داده­های آسیاتک نخستین کنگره ملی ناشنوایان ایران با حضور بنیانگذار انجمن جهانی مترجمین زبان اشاره، اساتید بین المللی حوزه ناشنوایان، مدیران و فعالین سازمان های مردم نهاد ناشنوایان سراسر کشور و اقشار خاص ناشنوایان شامل : پیشکسوتان، هنرمندان، معلمان، دانشجویان، جوانان ورزشکاران، مددکاران، مترجمین زبان اشاره ناشنوایان و مسئولین کشوری و استانی برگزار می شود.

بررسی نقایص موجود در خصوص مددکاری ناشنوایان ایران،  بررسی حقوق شهروندی و اداری ناشنوایان ایران و بررسی حقوق کودک و نوجوان ناشنوا در خانواده و اجتماع و آسیب شناسی آن از جمله موضوعات مهم این کنگره است

بنابراین گزارش شرکت آسیاتک که همواره از سازمان های پیشرو در بحث مسئولیت های اجتماعی بوده است اکنون نیز در همین راستا حمایت مادی و معنوی از این کنگره را بر عهده دارد. حمایت از موسسه خیریه محک، حمایت از انجمن دیابت و اهدای عضو و ده ها سازمان مردم نهاد دیگر از جمله دیگر اقدامات مهم آسیاتک در این حوزه است.