شرکت (EIR Healthcare) قصد دارد با روش اتاق های پیش ساخته که برای کابین کشتی های تفریحی استفاده می شود بیمارستانی به همین شیوه بسازد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از نیواطلس، هنگام ساخت کشتی های تفریحی، کابین‌های مسافری به شکل ماژول‌های پیش ساخته در جای خود قرار می گیرند. این روشی آسان‌تر و سریع‌تر برای تکمیل کشتی است. در همین راستا شرکت (EIR Healthcare) قصد دارد با همین روش ساختمانی بسازد و برای این منظور از اتاق های بیمارستانی پیش ساخته (MedModular) استفاده می کند.

 هر اتاق این بیمارستان تا ۹۰ درصد پیش ساخته است و تمام سیم کشی‌های برقی آن انجام شده است. ایده اصلی آن است که چنین ساختمانی با کنارهم قرار دادن چند ماژول کنار هم سریع تر احداث شود.

 یکی از ویژگی های این اتاق ها درهای کشویی است که ورود و خروج را تسهیل می کند. علاوه بر آن پنجره های هوشمند در ماژول ها به کار رفته که می توان به طور الکترونیکی و با فشار دکمه ای کنار تخت، شیشه آنها را شفاف یا مات کرد. علاوه بر آن برنامه ای برای تنظیم ساعت شب و روز در پنجره درنظر گرفته شده که ساعت بدن بیماران را مرتب می کند.

ویژگی های دیگر اتاق ماژولی عبارتند از تختخواب همراه، استفاده از مواد مقاوم به باکتری در سطوح جامد و ساخت کفی که هیچ گونه درزی ندارد. علاوه برآن هر اتاق دارای سقفی است که آسمان آبی را برای بیمار شبیه سازی می کند.