رئیس مرکز تحقیقات سلامت سالمندی استان یزد اظهار کرد: تاکنون حوزه‌هایی نظیر سقوط سالمندان، تغذیه،‌ تحرک،‌ مسائل روحی و روانی مربوط به سالمندان مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش مرورنیوز، رئیس مرکز تحقیقات سلامت سالمندی استان یزد توانمندسازی سالمندان را از جمله راهکارهای موثر در راستای ایجاد دوران سالمندی سالم دانست و گفت: برخورد صحیح با سالمندان در جامعه آموزش داده شود.دکتر محمدعلی مروتی با اشاره به ضرورت آموزش چگونگی مراقبت و برخورد با سالمندان اظهار کرد: عبارت «نه به هرگونه تبعیض سنی»، شعار جهانی امسال هفته سالمند است.

وی با بیان این که سه سال است که مرکز تحقیقات سلامت سالمندی در استان یزد راه‌اندازی شده است،‌ گفت: از ابتدای آغاز به کار این مرکز تاکنون سه دوره دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد رشته جدید سلامت سالمندی در مرکز تحقیقات سلامت سالمندی استان پذیرش شدند.

رئیس مرکز تحقیقات سلامت سالمندی انجام بیش از 10 تحقیق در راستای مدیریت امور سالمندی را از جمله اقدامات انجام شده در این مرکز دانست و بیان کرد: تاکنون حوزه‌هایی نظیر سقوط سالمندان،  تغذیه،‌ تحرک،‌ مسائل روحی و روانی و مسائل عاطفی مربوط به سالمندان مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته است.

مروتی، گفتمان‌سازی به منظور ترویج فرهنگ برخورد صحیح با سالمندان را از دیگر برنامه‌های در دستور کار مرکز تحقیقات سلامت سالمندی استان عنوان کرد و ادامه داد: بحث سوء استفاده از سالمندان با تعاریف مختلف، یکی دیگر از موارد در دستور کار این مرکز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برنامه های هفته سالمند در استان یزد خاطرنشان کرد: اجرای ویژه برنامه ورزش صبحگاهی سالمندان در پارک‌های هفت تیر،‌ آزادگان و پارک کوهستان یزد،‌ برگزاری همایش دوچرخه سواری،‌ همایش سالمندان و برگزاری نشست پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها، از جمله برنامه‌های اجرا شده در هفته سالمند در یزد است.