دلیل اصلی جدی گرفته شدن سئو، نیاز شدید وب سایت ها به ترافیک ورودی از طریق موتور های جستجو است.

به گزارش مرور نیوز، سئو سایت و مشاروه گرفتن از کارشناسان سئو برای درک بهتر عملکرد موتورهای جستجو به شما کمک می کند راحت تر قله های گوگل را فتح کنید. دلیل اصلی جدی گرفته شدن سئو، نیاز شدید وب سایت ها به ترافیک ورودی از طریق موتور های جستجو است.

اگر نتایجی را از کمپین سئو خود ندیده اید باید در فعالیت های خود تجدید نظر کنید. همراه ما باشید تا دلایل اصلی شکست کمپین های سئو را بررسی کنیم.

دلایل اصلی ناکامی کمپین های سئو سایت

انتخاب هاست نامناسب

هاست شما نقش بسیار کلیدی در تعیین رفتار موتور های جستجو با سایت شما را دارد. اگر هاست نامناسبی انتخاب کرده باشید تمام تلاش شما برای رسیدن به جایگاه مطلوب در نتایج جستجو بیهوده است.

نرخ پرش یا بانس ریت بالا

نرخ پرش معیاری است که نشان دهنده خروج کاربران به صورت ناگهانی از سایت می باشد. اگر بانس ریت سایت شما بالاست باید سریعا این مسئله را مرتفع کنید. برای رفع مشکل نرخ پرش از Google Analytics برای بررسی صفحات سایت خود استفاده کنید.

استراتژی سئو قدیمی و نادیده گرفتن آموزش سئو

خب، اگر از اطلاعات قدیمی برای سئو سایت خود استفاده می کنید قطعا هیچ نتیجه ای نخواهید گرفت. چند نوع از این استراتژی های قدیمی را برای شما نام میبریم تا اگر از آنها استفاده می کنید سریعا استراتژی سئو خود را بروز کنید.

تبادل لینک، ساختار مسطح URL ها (Flat URL Structure)، استفاده مکرر از کلمات کلیدی، دایرکتوری های لینک، تطابق دقیق دامنه

الگوریتم های جدید گوگل

کمپین های سئو1

شما مطابق با به روز رسانی های الگوریتم گوگل، پیش نمی روید.بسیاری از مالکین وبسایت ها، بازاریاب های دیجیتال و استراتژیست های سئو معمولا از به روز رسانی های گسترده الگوریتم های گوگل، عقب می مانند. این عقب ماندن از به روز رسانی ها ممکن است منجر به شکست استراتژی های سئو شما شود.

گوگل همیشه الگوریتم های خودش را به روز رسانی می کند و شما نباید نسبت به این به روز رسانی ها غافل شوید زیرا آن ها می توانند به روش های مخلتف بر روی نتایج جستجوی سایت تاثیر داشته باشند. حالا، شما باید مطمئن شوید که کمپین سئو سایت شما مطابق با به روز رسانی های اصلی گوگل می باشد مانند الگوریتم های پاندا، پنگوئن، مرغ مگس خوار، Fred و غیره… .

محتوای بی کیفیت و تاثیر منفی در سئو سایت

آموزش سئو و مطالعه مقالات بروز سئو را حتما در برنامه کاری خود داشته باشید. چرا که با تغییر الگوریتم های گوگل شما نیز باید از آنها اطلاع داشته باشید و تغییرات را در وب سایت خود اعمال کنید. اگر استراتژی سئو شما موثر باشد در سه ماه اولیه فعالیت خود نتیجه سئو را مشاهده خواهید کرد.

اگر کمپین سئو شما با شکست مواجه شده، حتما محتوا های خود را بررسی کنید. آیا این محتوا ها ارزش مطالعه را دارند؟

امیر قمصری در جلسات ابتدایی آموزش سئو ، تولید و سئو محتوا را آموزش می دهد. او همیشه در جلسات مشاوره newseo به کارفرمایان سئو، اهمیت و ارزش محتوا را گوشزد می کند و مطالب آموزشی زیادی راجع به سئو سایت در وب سایت newseo.ir قرار می دهد که استفاده از آن برای همه رایگان است.

ترافیک بر روی وبسایت شما بر اساس درصد بازدید مخاطبین هدف مشخص می شود. سایت شما تنها زمانی توسط کاربران مشاهده می شود که محتوای شما ارزشمند باشد. شما خودتان فقط محتوایی را مصرف می کنید که از آن لذت ببرید.

اگر شروع به مطالعه کتابی کنید و در اوایل کتاب احساس کنید دیگر مطالب جذاب نیست حتما از ادامه مطالعه آن منصرف می شوید.

تضمین این که محتوای سایت شما محتوای خوبی است، یکی از مهم ترین وظایف شما به عنوان مالک وبسایت است. در صورتی که محتوای شما یک محتوای اصیل، بدون سرقت محتوا و بدون اشتباهات نگارشی نباشد، مخاطبین شما، سایت شما را رها خواهند کرد و احتمالا دیگر هم به سایت شما باز نخواهند گشت. به صورت کلی، شما باید مطمئن شوید که محتوای برند شما برای مخاطبین قابل استفاده است و ارزش بسیار زیادی برای آن ها دارد.

سخن پایانی:

هنوز هم دلایل بسیار زیادی برای شکست کمپین های سئو وجود دارد ولی سعی کردیم رایج ترین آن ها را در اختیار شما بگذاریم. حتما در ابتدای کار خود و قبل از شکست، مسائلی که گفته شد را در سایت خود بررسی و در صورت وجود مشکل، آن را رفع کنید.

بعد از اینکه هیچ کدام از شرایط گفته شده را نداشتید به دنبال بهینه کردن سایت خود از جهات دیگر باشید.