ابزارهای بسیار زیادی برای بهبود سئو سایت وجود دارد. بسیاری از کسب و کارها معمولا در شناسایی اهداف اصلی کاربران از جستجو دچار مشکل هستند.

به گزارش مرور نیوز، سئو سایت بهترین روش برای افزایش مخاطبان هدف مقالات سایت و محصولات فروشگاه اینترنتی شما می باشد. پیش بینی شده که تا سال 2020، صاحبان کسب و کارها درصد زیادی از سرمایه خود را در برنامه ریزی بازاریابی دیجیتال و سئو هزینه خواهند کرد. از این منظر، کاملا مشخص است که سئو در طول سال های آتی رشد گسترده ای خواهد داشت.

بیایید نگاهی بیندازیم به یکی از مهم ترین ابعاد سئو سایت، یعنی درک هدف جستجوی کاربر (شما وقتی که برای موضوعی به صورت آنلاین جستجو می کنید چگونه فکر می کنید!).

شما همیشه باید به هدف جستجوی مشتری های احتمالی خودتان و چیزی که باعث می شود به وبسایت شما جذب شوند، فکر کنید.

حالا می خواهیم هدف جستجوی کاربری را بررسی کنیم و ببینیم چطور می توانیم از این سیستم پیچیده استفاده کنیم تا رتبه بندی وبسایت خودمان را در گوگل بهبود بخشیم.

هدف جستجو چیست؟

قبل از این که موضوع استفاده از هدف جستجوگر را بررسی کنیم، ما باید بدانیم که منظورمان از هدف جستجو چیست. به طور کلی منظور از هدف جستجوگر، دلیلی است که فرد بخاطر آن جستجو می کند.

آگاهی از هدف مخاطبان و مشتری های احتمالی باعث می شود شما بتوانید از قبل برنامه ریزی کنید و کلمات کلیدی را انتخاب کنید. این مسئله سبب می شود که آن ها در زمان جستجوی آنلاین سایت شما را انتخاب کنند. حالا می خواهیم نگاهی به دو نوع مختلف از هدف جستجو داشته باشیم و با استفاده از آن ها، بهترین روش بهینه سازی برای موتور جستجو را انتخاب کنیم.

انواع هدف جستجوی کاربر

بررسی در هنک کنگ با نام «استفاده از هدف جستجو برای آگاهی از شخصیت کاربران» شده است. براساس آن دلایلی که افراد بر اساس آن ها جستجویی را انجام می دهند را به دو دسته تقسیم بندی کرد. نوع اول از هدف کاربران را به صورت یک تور ماهیگیری بزرگ تصور کنید. در این اهداف کاربران در جستجوی مسئله ای هستند که می خواهند به طور کلی از آن اطلاعات کسب کنند و به همین دلیل دسته بندی موضوعات و یا عبارات کوتاه را جستجو می کنند.

برای مثال ما عبارت بازاریابی محتوا را جستجو کرده ایم تا نتایج را باهم بررسی کنیم.

بهبود سئو سایت با درک هدف جستجوی کاربر1

گوگل هزاران نتیجه را در مورد بازاریابی محتوا برای ما لیست کرده است. در نتایج، تعریف بازاریابی محتوا، دوره آموزش بازاریابی محتوا، راهنمای جامع بازاریابی محتوا و تاریخچه بازاریابی محتوا را مشاهده می کنید.

هر چه جستجو گسترده تر باشد، احتمالا اطلاعات بیشتری به کاربر نهایی ارائه می شود. مدیران سایت، کارشناسان سئو و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی علاقه زیادی به آگاهی از جستجوهای مخاطبان و کاربران اینترنتی دارند. چرا که هدف اصلی آن ها شناسایی عبارات کلیدی مهم و کسب رتبه عالی در نتایج گوگل است. به همین منظور از تولید و سئو محتوا، لینک سازی خارجی و داخلی و افزایش محبوبیت در شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

نوع دوم هدف کاربر از جستجو در این بررسی چنین بیان شده است که کاربر به جای استفاده از عبارات کوتاه و درگیر شدن با مسائل کلی، از عبارات بلند و سوال گونه استفاده می کند. در صورتی که شما سوالات و نگرانی های مخاطبان خود را پیش بینی کنید، می توانید سایت خودتان را برای جستجو های آن ها بهینه کنید.

⭐️ نکته مهم: برای پاسخ به سوالات کاربران، انتخاب عبارت کلیدی اصلی مهم ترین بخش تولید محتوا است.

در ادامه جستجو خاص و سوال گونه ای را باهم بررسی می کنیم. عبارت «بازاریابی محتوا در اینستاگرام» را جستجو کرده ایم.

بهبود سئو سایت با درک هدف جستجوی کاربر2

همانطور که نتایج جستجو را مشاهده می کنید تمام نتایج برای پاسخ به سوال ما آماده شده است. نتیجه میگیریم که هر چه جستجوی ما دقیق تر باشد اطلاعات دقیق تری برای ما نمایش داده می شود.

حالا که موضوع را درک کرده ایم چطور عبارات و موضوعات جستجوی کاربران را پیش بینی کنیم؟

ابزاری برای بهبود پیش بینی هایتان

ابزارهای بسیار زیادی برای بهبود سئو سایت وجود دارد. بسیاری از کسب و کارها معمولا در شناسایی اهداف اصلی کاربران از جستجو دچار مشکل هستند. اما اگر کسب و کاری نقاط درد، سوالات و نیاز های کاربران خود را به درستی تشخیص دهد، سئو سایت مثل یک سکوی پرتاب برای آن کسب و کار می شود.

خبر خوب، ابزارهای رایگان مختلفی برای شناسایی عبارات کلیدی مهم و موضوعات جذاب وجود دارد تا بتوانید محتوای منحصر به فرد خودتان را تولید کنید.

مهم ترین ابزار رایگان برای یافتن کلمات کلیدی مهم، Google Keyword Planner است. این ابزار رایگان گوگل به شما کمک می کند تا جستجوهای خاص با ترافیک زیاد را شناسایی کنید. بعد از شناسایی عبارات مهم، میزان رقابت را نیز تشخیص دهید.

⭐️ نکته مهم: در نظر داشته باشید که در شروع کار بهینه سازی سایت باید کلمات کلیدی با رقابت کم را انتخاب کنید تا اعتماد گوگل را در ابتدا مسیر سئو سایت جلب کنید.

بهبود سئو سایت با درک هدف جستجوی کاربر3

خب پس حتما از خودتان می پرسید پس تکلیف عبارات کلیدی مهم و کوتاه چیست.

حتما باید عبارات کلیدی کوتاه را نیز شناسایی کنید (بررسی نوع اول هدف کاربران از جستجو). زیرا که با شناسایی عبارات کوتاه و مهم می توانید عبارات کلیدی مهم و بلند که سوالات و جستجوهای اصلی کاربران است را نیز شناسایی کنید. ابزار رایگانی به نام AnswerThePublic، منبع بسیاری مناسبی برای شناسایی نوع دوم از اهداف کاربران می باشد.

تصویر بالا عبارات و سوالات مهم برای عبارت بازاریابی ایمیلی را نشان می دهد و حالا شما می توانید با بررسی دقیق تر، بر اساس هدف جستجو کاربران، عبارات مهم را انتخاب کنید.

هر  شاخه ای که در این قسمت مشاهده می کنید یک موضوع متفاوت را مطرح می کند. این تصویر ممکن است در نگاه اول گیج کننده باشد اما با توجه به عملکرد وب سایت خودتان، می توانید نیاز مشتریان به محصولات، خدمات و یا مشکلاتی که با آن روبرو هستند را به آسانی شناسایی کنید.

به عنوان مثال نگاهی دقیق تر به گروه های «چه» و «چه زمانی» در زمینه بازاریابی ایمیلی داشته باشیم. در صورتی که شما سرویسی را می فروشید که به بازاریابی ایمیلی کمک می کند، فکر می کنید کدام دسته بندی مطابق هدف مشتریان احتمالی شما می باشد؟

بهبود سئو سایت با درک هدف جستجوی کاربر4

حتما شما هم متوجه شده اید که مشتریان احتمالی شما نیازی به اطلاعات در مورد «چه زمانی از بازاریابی ایمیلی استفاده کنم» و «ماهیت بازاریابی ایمیلی» ندارند. شما چطور متوجه این موضوع می شوید؟

خب به دلیل این که کسب و کار شما، کسب و کاری است که بر روی کمک به مشتریان در زمینه بازاریابی ایمیلی متمرکز شده است، در نتیجه احتمالا مشتریان شما با بازاریابی ایمیلی از قبل آشنا هستند. درصد افرادی که می خواهند بازاریابی ایمیلی را یاد بگیرند در مقایسه با کسانی که می خواهند بدانند چه زمانی باید از آن ها استفاده کنند، مثل تفاوت شب و روز واضح است!

سخن آخر

هیچ شکی وجود ندارد که سئو همیشه بخش بسیار مهمی از کسب و کار اینترنتی است. اگر می خواهید بازدهی سایت خودتان را افزایش دهید حتما بیشترین زمان را برای شناسایی هدف جستجوی مشتریان خودتان بگذارید و سوالات اساسی آن ها را پاسخ دهید.

⭐️ نکته مهم: امیر قمصری همیشه مهم ترین بخش تولید و سئو محتوا را شناسایی عبارات کلیدی مهم و اصلی می داند.

شما باید سعی کنید مثل مشتریان خودتان فکر کنید. چه سوالاتی در رابطه با زمینه کاری شما دارند؟ مهم تر از آن، شما باید سعی کنید در رابطه با نوع محتوایی که می خواهید تولید کنید فکر کنید تا این محتوا بتواند پاسخ سوالات مخاطبان شما را فراهم کند. با این روش، شما می توانید یک رتبه بندی بسیار خوب در گوگل به دست بیاورید.

در صورتی که می خواهید وقت بگذارید و هدف جستجوی مخاطبان خودتان را بررسی کنید، و مشکلات آن ها را با محتوای بسیار خوب و ارزشمند حل کنید، به زودی متوجه می شوید که رسیدن به صفحه اول گوگل نه تنها ممکن، بلکه بسیار آسان و لذت بخش می باشد.