بزودی سرویس خدماتی برای اطلاع رسانی و مشاوره در زمینه جمع آوری و ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف تحت نظر کمپانی Clic-care system در میلان ایتالیا آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی، به موجب سرویس خدماتی برای اطلاع رسانی و مشاوره در زمینه جمع آوری و ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف، زنان باردار می توانند با رفتن به داروخانه ها تقاضای یک وقت برای مشاوره مستقیم و رایگان برای جمع آوری سلول های بنیادی خون بند ناف و ذخیره آن داشته باشند.

طبق قوانین ایتالیا، آن ها می توانند این سلول های بنیادی را تنها در بانک های عمومی خون بند ناف (نه           بانک های خصوصی) ذخیره کنند.

بعد از یک مناظره تلفنی که خانم ها می توانند اطلاعات لازم در مورد فرایند ذخیره سازی سلول ها را دریافت کنند، کمپانی متعهد خواهد شد که کلیه قوانین کاری مربوط به ایتالیا و جنبه های عملی فرایند را رعایت خواهد کرد.

بعد از تولد، خون بند ناف نوزاد بوسیله یک کارشناس خون گیری که از طرف کمپانی به بیمارستان فرستاده می شود، گرفته شده و به بریتانیا فرستاده می شوند و در آن جا در مراکز خصوصی ذخیره می شوند.

بعد از صادر کردن خون بند ناف به خارج از ایتالیا و استخراج و جمع آوری سلول های بنیادی آن برای استفاده های اتولوگ، در صورت نیاز خود فرد یا افراد سازگار از نظر ایمنی با فرد (بعد از جلب موافقت صاحب سلول) می توانند از آن استفاده کنند.