معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گرفتاری‌های بسیار کار اجرایی گفت: اگر خدا به انسان لطف کند او را مسؤول نمی‌کند.

به گزارش مرور نیوز، رضا ملک‌زاده صبح امروز در آیین بزرگداشت شصتمین سال تأسیس بخش شیمی و سی‌امین دوره تربیت دانشجویان دکتری دانشگاه شیراز با اشاره به گرفتاری‌های بسیار کار اجرایی برای اهل علم اظهار داشت: یکی از توفیقاتی که خداوند به انسان می‌دهد این است که هیچ‌گاه مسؤول نشود چراکه دیگر وقتی برای تحقیق و پژوهش برایش باقی نمی‌ماند.

وی همچنین با اشاره به تاریخچه تحصیل و مسؤولیت خود در دانشگاه شیراز، افزود: بنده در اوایل انقلاب در سن 29 سالگی معاون دانشگاه شیراز شده و یک سال بعد هم رئیس این دانشگاه شدم که همین‌جا باید از شما عذرخواهی کنم که چرا در این سن پایین این مسؤولیت سنگین را پذیرفتم!

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به پیوستگی رشته‌های شیمی و پزشکی در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات ناخوشایند در دانشگاه‌ها جدایی بخش شیمی و پزشکی بود و بنده این رویداد را اتفاق تلخی برای دانشگاه می‌دانم چراکه این دو علم مکمل یکدیگر بوده و می‌توانند یکدیگر را توسعه دهند و به‌نوعی علم پزشکی ریشه‌اش به شیمی برمی‌گردد.

ملک‌زاده افزود: در حال حاضر در وزارت بهداشت دوره‌هایی را راه‌اندازی کردیم تا پزشکان ما بتوانند با روش‌های علمی تحقیق و پژوهش آشنا شوند و راه‌اندازی موسسه‌ای جداگانه در تهران در این زمینه در همین راستا است.