یزد معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی گفت: رسیدگی به محرومان از اصول حاکم بر فعالیت‌های آستان قدس رضوی است و بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها زائرمحور انجام می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، مصطفی خاکسار پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان یزد اظهار داشت: یکی از اولویت‌ها و محورهای اصلی و از اصول حاکم بر برنامه های آستان قدس رضوی، رسیدگی به محرومان است.

وی افزود: در طول یک سال گذشته اقدامات بسیاری در راستای شناسایی محرومان و نیازمندان در استان‌های مختلف برگزار شده و دستگاه‌ها نیز همکاری خوبی در این زمینه داشته اند.

خاکسار با اشاره به اینکه برای خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم به ویژه محرومان در سفر به مشهد مقدس و زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع)، زائرسرایی به وسعت 48 هکتار در حال ساخت که امکان اسکان 24 هزار زائر در آن فراهم است.

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی یادآور شد: ساخت دو زائرسرای دیگر نیز در حال انجام است که یکی از آنها در زمینی به وسعت 40 هکتار با ظرفیت پذیرش 20 هزار زائر و دیگری در زمینی به وسعت هشت هکتار با ظرفیت پذیرش 4 هزار زائر در حال ساخت است و با بهره برداری از آنها، با دریافت هزینه‌ها کم، میزبان زائران حرم رضوی خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به اینکه تاکنون عده زیادی از محرومان کمتر توفیق زیارت امام هشتم نصیبشان شده بود و کمتر توانسته بودند مهمان حضرت باشند، افزود: نزدیک به 260 هزار نفر از این افراد با همکاری آستان قدس رضوی توفیق زیارت پیدا کرده اند و تمام وعده ‌های غذایی را نیز مهمان حضرت بودند.

خاکسار، خدمتگزاری به مردم را از جمله مواردی برشمرد که به در منشور فعالیت‌های آستان قدس رضوی به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون امداد مستضعفین آستان قدس رضوی در مورد ساماندهی حوزه املاک آستان قدس رضوی نیز بیان کرد: بازنگری دقیق در زمینه ساماندهی حوزه املاک در حال انجام است تا ضمن حفظ ارزش و فیزیک موقوفات، بهره برداری شایسته ای نیز از این املاک صورت گیرد.