جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: بانوان همواره در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی ایفا کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، چهارمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با حضور جمعی از همسران و مادران شهدا و بانوان ایثارگر صبح روز چهارشنبه (۱۸ اسفند) در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهراء برگزار شد.

در این جشنواره امیر سرتیپ دوم فهمیده در سخنانی گفت: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برای چهارمین سال در راستای معرفی الگوی زن بر اساس معیارهای اسلامی و ایرانی این جشنواره را برگزار می‌کند که در آن بانوانی از ایران و سایر کشورها نیز حضور دارند.

وی افزود: بانوان در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش ویژه و بی‌بدیلی داشته‌اند و همواره در راستای ترویج فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت و صبر فعال بوده‌اند، چرا که استمرار و پایداری هر فرهنگ و نهضتی متاثر از جانفشانی و ایثار است. این حماسه هشت ساله رزمندگان بود که توانست انقلاب اسلامی را نگهداری کند. بی‌شک بانوان نیز همچون رزمندگان حاضر در جبهه نقش پررنگی در این حماسه داشتند.

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در طول انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هفت هزار بانوی شهید داریم، خاطرنشان کرد: بر همین اساس سه درصد از آمار شهدای دفاع مقدس ما به بانوان اختصاص دارد. از همین رو مجاهدت زنان کمتر از مجاهد رزمندگان حاضر در جبهه نبود.

فهمیده یادآور شد: مصرف رسانه‌ای از بانوان محوری‌ترین عنصر سبک زندگی در غرب است. برای همین نقش رسانه در ترویج زندگی غربی بسیار تاثیرگذار است به طوریکه اکنون رسانه قدرت رشد استراتژیک دشمن در جنگ نرم است.

وی در پایان گفت: اسوه و الگوی بانوان ما حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) هستند. بانوان ما بر همین معیار مقاومت کردند. بر مبنای آیات قرآنی هم آرامش، محبت و رحمت از اساسی‌ترین مولفه‌هایی است که باید در سبک زندگی اسلامی به آن توجه داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این جشنواره سردار علی‌اصغر شیخی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران در سخنان کوتاهی، گفت: حمایت بانوان یکی از مهم‌ترین دلایل پیروزی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بوده است. در همین دوران بود که هر کس بسته به سعادتی که داشت نقشی را در انقلاب و دفاع مقدس ایفا کرد. آنچه که مسلم است بانوان با روحیه زهرایی همراهی کردند و این حضورشان ریشه در بصیرت داشت.

وی تاکید کرد: از همین رو همه ملت ایران و به ویژه بانوان نقش بسیار سنگینی در جلوگیری از تحریف و فراموشی ارزش‌های دفاع مقدس دارند.