دبیرقرارگاه مرکزی راهیان نور و گردشگری بسیج گفت: خارک نماد ایستادگی و مقاومت در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش مرور نیوز، سردار یعقوب سلیمانی در سفرش به استان بوشهر، از منطقه عملیاتی خارک بازدید کرد.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در حاشیه این بازدید اظهار کرد: شهید آتش، شهید دریا، شهید خشکی از ویژگی‌های جزیره خارک است.

وی ادامه داد: جزیره خارک در طول 2888 روز جنگ تحمیلی2834 بار مورد حمله بمب‌های رژیم بعثی قرار گرفت، اما با دلیری مردم و کارکنان صنعت نفت صادرات نفت از این جزیره حتی یک روز هم قطع نشد.دیدن مناطقی از این جزیره که در دوران دفاع مقدس شاهد رشادت و دلاوری رزمندگان بوده خالی از لطف نیست و این مهم در قالب طرح راهیان نور عملی شده است.امسال استقبال بسیار خوبی از طرح کاروان راهیان نور دریایی شده و با تدابیر اندیشیده شده مسافران نوروزی از این جزیره که نماد مقاومت بوده دیدن می‌کنند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج خاطر نشان کرد: در جزیره خارگ که به عنوان نماد مقاومت در سطح کشور شناخته می‌شود، کاروان راهیان نور دریایی از نمایشگاه مقاومت خارگ در دوران دفاع مقدس، کشتی سوخته، شهدا گمنام، اسکله تی و مقبره امیرمحمد حنفی بازدید به عمل می‌آورند.

وی افزود: استان بوشهر در دفاع مقدس در عملیات‌های نیروی دریایی اعم از اسکورت کشتی تجاری در پدافند از جزایر و سواحل و عملیات‌های مقابله به مثل، حماسه‌های بزرگی را خلق کردند.

سردار سلیمانی در پایان تاکید کرد: نخستین برخورد با حضور بیگانگان در خلیج‌فارس توسط رزمندگان نیروی دریایی و سپاه در دوران جنگ تحمیلی رقم خورد.